auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Leon: Trillend op gang komen bij eerste aangrijpen van koppeling..

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9tdi

Beste mensen,

Ik heb 4 jaar 'ervaring' met een Seat Ibiza 1.9tdi achter de rug en het volgende probleem nooit meegemaakt.

Mijn Leon wil bij opkomen van de auto, dus het moment van aangrijpen van de koppeling en op gang komen nogal trillen. (en het lijkt steeds erger te worden)..

Ik zit mezelf op dit moment af te vragen of het aan mij ligt (in me hoofd zit ofzo), maar toch als je dit dagelijks meemaakt wordt het knap irritant en minstens oncomfortabel bij zo n fijne wagen.

Laatst in een flinke file met veel stoppen en weer optrekken werd ik er echt moe van je krijgt het idee dat hij uit wil gaan vallen, het is er altijd ook als je bijvoorbeeld wat meer gas bijgeeft..

Ik heb al zitten denken om bij de dealer een andere leon met vergelijkbare motor te mogen rijden om die eens uit te proberen maar eerst wil ik het probleem hier ns neerleggen.

Via de site www.seat-online.nl heb ik ook wel ns iets gelezen over de aanpassing of vervanging van het dubbele vliegwiel, bij auto's van o.a. 2006.

Maar voordat ik dit bij de dealer neer ga leggen hoop ik dat iemand dit probleem misschien kan oplossen.

Verder is het een privé auto waar ik zeer zuinig op ben en niet mee rag ofzo, km stand nu 43000.

Bij de Ibiza heb ik het in ieder geval nooit gehad, ik ben benieuwd,

alvast bedankt.

Dit heb ik nog ontdekt op het forum alleen lijkt te gelden voor de tfsi motoren....

www.seat-online.nl/index.php/topic,35730.0.html

Geplaatst door

knet (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik vermoed dat je koppelings plaat sliongert dus dan zal dat vervangen moeten worden.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

17 jaar

Ben je al bij de dealer geweest om je probleem voor te leggen? Zo niet, doe dit dan maar eerst. Ook m.b.t. garantieverhaal..

Anton18 0
badge

17 jaar

Ten eerste komt het probleem komt niet altijd voor, dus ik voel me niet zo heel sterk richting de dealer.

En de auto is in Rotterdam gekocht maar in onderhoud bij een vw-dealer (met seat onderhoud) ivm de afstand. Daar is ie nu nog maar 1 keer in onderhoud geweest dus ik heb nog niet bepaald een goede relatie opgebouwd.

Trouwens ze geven me toch n gehaaste indruk, beurtje, betalen en doei..

Dus ik ben er nog niet uit, nog meer ideeen?

knet 0

17 jaar

[color=red] ALS [/color] je garantie hebt maakt het niet uit naar welke dealer je gaat,of je nou een goede relatie hebt of niet,of hoe hun voorkomen,garantie is garantie,jouw probleem zit hem waarschijnlijk in het 2 massa vliegwiel,ze moeten dan de gehele set vv,incl koppeling.

Ricky

ricky 10
badge

17 jaar

[quote=ricky][color=red] ALS [/color] je garantie hebt maakt het niet uit naar welke dealer je gaat
Ricky[/quote]
Ben ik HELEMAAL NIET met je eens, Ricky...............

Ik denk dat ik niet hoef uit te leggen waarom niet............
Zou dat wel kunnen doen, maar dan tik ik me wezenloos...........

Santa 0

17 jaar

[quote=Santa][quote=ricky][color=red] ALS [/color] je garantie hebt maakt het niet uit naar welke dealer je gaat
Ricky[/quote]
Ben ik HELEMAAL NIET met je eens, Ricky...............

Ik denk dat ik niet hoef uit te leggen waarom niet............
Zou dat wel kunnen doen, maar dan tik ik me wezenloos...........[/quote]
http://www.volkswagen.nl/index/home/mode...
In ieder geval bij VW.....

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

Juridisch gezien is er dus een overeenkomst met dealer A gesloten. Bij geschillen kun je dan dus niet zomaar ff naar dealer B rennen voor garantie........

Geldt voor Bovag garantie net zo.

Maar ja, wie weet zijn er toch nog dealers die andermans "ellende" graag oplossen.....?

Je kunt het altijd proberen, natuurlijk!

Santa 0

17 jaar

Santa heeft gelijk, als er problemen zijn moeten die opgelost worden door de dealer waar die gekocht is.
Er zijn wel garantie vormen waar dat wel bij mogelijk is, dat is vaak een uitgebreide garantie.
Dan heet het bijv, qaulity line of leeuwekeur of stergarantie.
Deze vormen geven wel dekking in het hele land.
Maar dan staat het duidelijk vermeld in de garantie voorwaarden.
Vaak de gewone bovag garantie is alleen aanspraak op te maken bij het auto bedrijf waar de auto gekocht is.

primera p11 0

17 jaar

Deze auto heeft toch gewoon fabrieksgarantie? Trillen tijdens op laten komen van de koppeling duidt op oppervlakte problemen van vliegwiel of plaat of drukgroep. Een trillend vliegwiel geeft andere klachten.

Jos.

jos-br 0
badge

17 jaar

Kennelijk begrijp jij het principe van het consumentenrecht niet helemaal, Jos.........

't Is maar net hoe je het wilt zien.

IK zie het het liefste vanuit het perspectief van de civiele rechter. Dat werkt vele malen beter dan vanuit het perspectief van "ik heb toch fabrieksgarantie....??"

Heb geen zin om dat allemaal uit te gaan leggen, dat heb ik hier al wel vaker gedaan.

Probleem is vaak de emotie en de onkunde; zo komen de borrelpraatjes op gang.

Maak het eens mee, leer de kleine lettertjes lezen en ervaar de "service" van dealers..................

Dan gaat er een wereld voor je open.............(of hij stort volledig in...!)

Maar ik wil je wel een beetje op weg helpen:

Consument koopt bij dealer nieuwe auto........
Met garantie...............
Bij WIE moet hij zich melden voor afhandeling van garantiezaken...???
Bij de dealer of bij de importeur???????
Bij de DEALER, dus............

In het civiele recht spreekt men dan van een "overeenkomst" en de klant heeft dus een overeenkomst met de DEALER en NIET met de importeur........................................................

Maar al te vaak verwijst de dealer dan naar de importeur en visa versa..................
Dus: de klant bijt in het stof en geeft dan ook vaak nog de importeur de schuld!

In MIJN ogen is het DUIDELIJK:

de DEALER heeft de verplichting om het probleem op te lossen. Simpel.
Mocht de importeur hiervoor slechts een gedeelte aan de dealer gaan vergoeden, dan is dat een probleem van de DEALER en NIET van de klant............
M.a.w.: het zou de dealer ZELF ook nog wel eens geld kunnen gaan kosten......

Dat hij dit liever niet doet en zich verschuilt achter het imperium van de importeur is alom bekend.
Slechts de onwetenden pikken dit.....


M aar wie hier een ANDERE visie op heeft mag uiteraard reageren....??

Ben altijd bereid om bij te leren............

Santa 0

17 jaar

Geen speld tussen te krijgen, kortom helemaal waar.
Of idd goed de kleine lettertjes lezen en of garantie bepalingen.
En als je goed leest zie je de addertjes onder het gras adders worden.
Maar alles valt of staat met wat er beschreven word onder garantie.
Daar zitten grote verschillen in.

primera p11 0

17 jaar

Klant hier heeft een in Duitsland gekochte auto waar bij een nederlandse dealer onder fabrieksgarantie (auto was toen 13 maanden oud) een andere versnellingsbak gekregen. Blijkbaar kan er met een beetje moeite toch wat gedaan worden.

Jos.

jos-br 0
badge

17 jaar

Met een beetje moeite (en vooral GOODWILL!) is alles mogelijk!

Zoals gezegd: kennelijk een dealer die het goed heeft overlegd met Pon, daardoor zijn EIGEN centjes wist veilig te stellen en zo de klant dus ter wille kon staan..................

En als de bak nu problemen geeft?

Waar moet hij zich DAN melden, Jos..?

Dealer of importeur..??

Retorische vraagstelling, lijkt me...

Santa 0

17 jaar

Belangrijkste lijkt me eerst toch dat het opgelost is. Deze dealer kennende laat dit soort dingen er niet bij zitten. Ook heb ik hier een geval gehad dat de auto compleet ergens anders gekocht was en bij deze dealer (toevallig 2 massa vliegwiel) onder garantie gerepareerd is. Wel in overleg natuurlijk, maar toch.....

Jos.

jos-br 0
badge

17 jaar

Nou, zo zou het toch ook altijd moeten zijn.........???

Helaas leert de realiteit anders!

Santa 0

17 jaar

OK heren, ik heb nu info over de koppeling, het vliegwiel en de drukgroep.
En natuurlijk de garantie-afhandeling van de dealer, dat deze er is lijkt me niet meer dan normaal!!

Wat ik deze week even laat doen is de auto rijden door een bevriende (klein-)garagehouder, deze persoon beschouw ik als zeer kundig wat betreft auto's.

Als hij het probleem ook voelt ga ik bij de dealer langs.

Ook heb ik n collega met een golf 5, ook de 1900tdi dus ga ik nog even met zijn auto rijden om te kijken of die beter is..

Ik wil jullie hartelijk danken voor de info

Groeten van Kenneth

knet 0

17 jaar

Heb het toch nog even nagevraagt,en blijkbaar maakt het totaal niet uit naar welke (merk)dealer je gaat tijdens die 2 jaar fabrieksgarantie,van het merk van jouw auto natuurlijk,hetzelfde geld voor de voorkeurselectie auto's.Dit geld natuurlijk alleen voor de merkdealers.Dit niet om de discussie weer aan te wakkeren,maar ik begon zelf ook te twijfelen.

ricky 10
badge

17 jaar

Voorkeurselectie, het woord zegt het al.
Dat is een uitgebreide garantie die geld in het hele land.
Daar zitten ook een aantal voorwaarden aan, auto niet ouder als zoveel jaar, niet meer dan zoveel km gereden,onderhoud altijd genoten bij dealer.
Garantie is ook vaak langer dan de standaard bovag garantie.

primera p11 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.