Ik heb hier een Seat Alhambra 1.9 TDi bj`98 90pk staan die om de
+/-200km weer trilt in het stuur. Remschijven afgedraaid,vervangen,
remblokken,wielnaven vervangen,alles gecontroleerd maar steeds na +/- 200km
trilt de auto weer in het stuur. Als je het rempendaal licht indrukt trilt
ie en bij volle druk is het weg. Heeft iemand dit meegemaakt of wie weet een
oplossing.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
een oplossing heb ik niet, maar zit met hetzelfde probleem met een vento 1.9d. alles geprobeerd maar doet het nog steeds. dus ben benieuwd
Meegemaakt met een BMW.Bleek het probleem te zitten in de remklauwen.Hoewel goed gangbaar toch bleven ze iets hangen en telkens na een iets langere rit, zeg 50 a 60 km, kwam het probleem weer opzetten.Uiteindelijk nieuwe remklauwen gemonteerd en probleem heeft zich daarna niet meer voorgedaan.Dit kun je trouwens controleren door te kijken of de schijven ook blauw van kleur werden.Dan duidt dat op een te heet geworden schijf.
vervang eens de schokdempers, en het probleem zal opgelost zijn.
20 jaar
Ik heb zelf ook dit probleem.
3x remschijven, allebei de kanten heb ik ook fusee inclusief wiellager en wielnaaf en fuseekogels en stuurkogels en aandrijfas alleen 1 kant.
Hebben jullie ook dat de auto inderdaad zoals Siem zegt(zie vorige post) dat de auto nadat je 50 km gereden hebt dat hij dan erger trilt en dat de auto ook raar rijd(wachelend) ??
Ik zit nu nog te denken aan remklauwen en schokbrekers en draagarmrubbers, misschien ook nog stabilisatorstangrubbers.
Denk dat ik in ieder geval remklauwen ga vervangen, zijn wel duur denk ik!
Laters
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Alhambra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar