deze auto slaat smorgens slecht aan, moet echt heel lang doorstarten.
gloeibougies zijn goed, temperatuur sensor in het kunstof huisje is al vervangen,luchtmassa meter is een paar maanden geleden al vervangen (andere reden),portierschakelaar lijkt mij goed omdat de binnen verlichting ook goed reageerd op deze schakelaar, als de motor loopt loopt hij perfect dus mij lijkt dat de distributie ook niet versprongen is.
Verder ben ik bezig geweest in de zekeringskast om te kijken of er een relais bleef hangen maar weet eigenlijk niet precies welk relais het is (ik heb geen schema's van deze auto).
Hij gloeit ook bij -1 maar 1 sec dus dit lijkt mij niet goed.
Verder doet ook de extra kachel het niet vandaar dat ik toch denk aan een temperatuur signaal probleem.
Iemand nog tips?
groetjes Olaf
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wanneer de motor hetzelfde is als van een audi en VW (lijkt mij wel) is het zo dat de gloeiinstallatie niet werkt boven de 9 graden celsius. Als het een TDI motor betrefd. Beneden de 9 graden zal via de koelvloeistof tempratuursensor de actuele temperatuur worden gemeten. Bij -1 zal het gloeicircuit ca 5 a 6 seconden moeten gloeien (kun je zien aan het lampje) Wanneer dit niet zo is dan kan de temeratuursensor stuk zijn. Wanneer je dit wilt controleren kun je het volgende doen: trek de stekker van de sensor en zet de auto op contact. nu denkt het circuit dat het heel koud is en zal de gloeiinrichting lang gloeien. wacht even tot het lampje een aantal seconden heeft gebrand en start de motor dan. slaat hij goed aan dan is de temp sensor stuk. Anders het gloeiscircuit nakijken.
Gr Henk
Dank je henk voor jouw reactie , maar de temperatuur sensor is al vervangen en dit bleek niet het euvel.
Niet dat ik weet waar ik het nu moet zoeken, maar het is inderdaad zo dat het gloeilampje maar een sec brandt.
heb je nog meer suggesties?
Relais gloeikaarsen vervangen.
Trek ten alle tijde (voor de controle ) nog even de stekker van de temp sensor eraf, nu even kijken of hij langer gloeid dan die ene seconde. Daarna inderdaad komt het gloeirelais, Dit omdat je zegt dat de gloeibougies goed zijn (hoe weet je dat trouwens) Soms gloeien de bougies goed maar zijn ze toch niet goed meer (heb ik wel eens gehad) Toen nieuwe erin en het was opgelost, niet dat ik dat nu zeker weet voor jou auto. Op afstand is dat soms moeilijk te zeggen. Veel succes
Gr Henk
Ik heb weerstand gemeten met gedemonteerde bougies en ze ook nog even prik gegeven om te kijken of ze het ook werkelijk deden, dus eigenlijk vind ik dat ze dan goed moeten zijn.
Ik denk dat ik maar eens een gloeirelais ga omwisselen met een andere auto.(golf tdi moet toch kunnen?)
en hoop dat het hiermee is opgelost.
bedankt in elk geval voor de reactie , ik laat de uitslag horen.
Heb een zelfde probleem gehad met een golf IV, ik heb uiteindelijk de startmotor vervangen en heb tot nu toe geen klachten meer van klant, en heeft inmiddels toch al 8000 km gelopen.
Groeten Raf.
he olaf, ik heb hetzelfde probleem met een seat inca gehad. Bij mij is de temperatuurregelaar binnen in de dieselpomp of zo iets vervangen. Het probleem is nu opgelost.Het kostte me 85 euro incl montage.
Groeten Jori
20 jaar
probleem opgelost, bleek gloeirelais 109 te zijn
dank voor de reacties
effe zeiken,maar het is relais 103 die de gloeikaarsen voorziet van stroom.Relais 109 is de voedingsrelais van de ECU.
Pietje precies.
groeten Alexander
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Alhambra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar