Motorstoringslampje gaat regelmatig aan en heeft dan minder trekkracht.
Sinds vandaag is het net of ie op 3cilinders loopt.
Uitgelezen met vagcom gaf de volgende 5 storingen:
Control Module Part Number: 06A 906 032 DE
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 0001
Software Coding: 11510
Work Shop Code: WSC 06441
5 Faults Found:
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 35-10 - - - Intermittent
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-00 - -
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 35-00 - -
Na deze gereset te hebben bleef ie, zo lijkt het, op 3 cilinders lopen.
Bougies zijn nieuw sinds vorig jaar januari, heb ze er nog niet uit kunnen draaien omdat ik dop met verlengstuk heb uitgeleend.
Heb reeds gezocht naar lekkage tussen turbo-intercooler-gasklephuis (fout 17705) echter niets kunnen ontdekken.
Op de site van gerritspeek staat nogal wat over deze fouten, misschien dat iemand dit al eens heeft meegemaakt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Update, auto loopt ondertussen weer op 4cilinder na bougies en disbobines vervangen te hebben.
De volgende 2 fouten blijven terug komen:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 06A 906 032 DE
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 0001
Software Coding: 11510
Work Shop Code: WSC 06441
2 Faults Found:
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 35-00 - -
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 35-00 - -
Mbt 17705 heb ik al alle slangen gecontroleerd incl intercooler.
Het dumpvalve is zo te zien ook al vervangen, waarschijnlijk de reden dat vorige eigenaar de auto heeft weggedaan.
Hoe kan ik met vagcom de druksensor (N249) en inlaatlucht temp sensor testen?
Deze storing blijft bij mij ook steeds terugkomen,p1297 en p1137 heb ook alles gekontroleerd en geen lekkage kunnen vinden..wel zag ik dat de n249 klep te weinig weerstand gaf 24ohm inplaats van de 33ohm die hij zou moeten geven..
Zit er bij jou een orginele dv gemonteerd??deze schijnen nogal snel kapot te gaan,vooral als je auto gechipt is..
16 jaar
Luchtmassameter zou een goede oorzaker kunnen zijn.
Auto is niet gechipt, N249 heb ik nog niet ohms gemeten.
LMM is pas geleden vervangen, die was defect want auto trok voor geen meter meer.
De DV is zo als ik het zou beoordelen vervangen want er zitten schroef-slang klemmen op en de behuizing van de DV zit er ook redellijk nieuw uit.
vandaag had ik weer dezelfde foutcodes,alles nog een keer gecheckt bleek dat er een schroef miste in mijn dv(forge)waardoor deze toch lekte,dus ik hoop dat foutcode p1297 opgelost is..
nu foutcode p1137 nog oplossen..
16 jaar
Was dat een schroef IN de dumpvalve ?
nee niet in de dv,ik heb een andere dv gemonteerd van forge,die is in 2delen waarvan het bovenstedeel geschroefd is en daar miste een schroefje van,waardoor deze geen druk kon opbouwen..
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar