Hallo,
Wanneer ik tegen 120km laat optrekken ineens valt de vermogen weg. ik heb het laten aansluiten op de computer en deze melding werd gegeven: turbodrukregeling. De garagist zei ofwel ligt het aan de turbodrukregelaar ofwel zit de turbo vast waardoor het gereinigd moet worden.
Turbodrukregelaar is dan vervangen maar we hadden ook ontdekt dat een darm versleten was (van turbodrukregelaar naar de motor toe). Hebben de mondjes afgesneden want hier waren er scheurtjes. Maar daarna dus de turbodrukregelaar te vervangen + darm ging de wagen terug heel goed. zelfs beter dan eerst. Maar na een week ofzo, heb ik deze probleem weer, weer valt de vermogen weg. Darmpjes zien er wel goed uit. Dacht mischien ergens anders een scheurtje ofzo. Dus in die week reed de wagen heel goed ook op autosnelweg. Helemaal geen problemen meer, pas na die week weer problemen. Wat kan het zijn? en wat te doen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik ben toch bang dat de turbo inwendig vast zit.
laat het alrijdend controleren met de testkast er bij zo dat ze zien wat er gebeurt.
groetjes jan.
inwendig vast zit?? wat bedoel je er juist mee? wat moet er dan dus gebeuren?
wanneer je optrekt boven de 100-120km dan pas valt de vermogen meestal weg. en als je ergens stopt en de motor stil laat vallen, en dan terug opnieuw starten dan is de probleem weer weg tot die 100-120km.
14 jaar
dan zit de bediening van de wash gate vast als je dan door trekt loopt de turbodruk tehoog op en gaat hij in noodloop.
contact uit en weer starten en hij gaat weer totdat de druk weer tehoog wordt.
groetjes jan.
bediening van de washgate? wat is dat waar is dat gelegen? moet dit gereinigd worden?
Kan dit ook met een product in de mazoettank te gieten gereinigd wordeN?
14 jaar
Zo te lezen weet je niet wat we ermee bedoelen, breng de auto liever even weg want anders word het niet veel.
Met een reiniger in de tank verhelp je dit probleem niet..
Een voor de beeldvorming, de waste-gate is dat gouden potje dat je op de foto ziet, het stangtje loopt naar een klep in de turbo, bij een bepaalde druk duwt de waste gate het stangetje in waardoor het klepje opent en de overtollige druk ontsnapt via de uitlaat, als deze dus vasthangt of kapot is kan de druk te hoog oplopen waardoor hij in noodloop draait, blijf hij hangen, dus dat de klep open blijft staan, dan bouwt hij geen druk op en zal ook in noodloop gaan :
[url=http://img708.imageshack.us/i/garrettgt2...][img]http://img708.imageshack.us/img708/4416/...[/img][/url]
14 jaar
nou stefan nou moet het wel begrepen worden vermoed ik.
ja jij kan er van die mooier plaatjes bij doen dat verduidelijk veel.
groetjes jan.
ahzo dit is zeker begrepen. maar de probleem is verholpen. het was een darmpje die volledig versleten was. een darmpje van de turbodrukregelaar, je hebt 3 uitgangen op die regelaar, helemaal de bovenste, die darmpje was heel de lengte versleten, scheuren. dat is vervangen en nu voorlopig toch in ieder geval helemaal geen probleem meer.
14 jaar
Kijk, dat is weer mooi om te horen, waarschijnlijk bedoel je de N75, mocht je de andere slangetjes ook vernieuwen, verwissel ze dan niet, anders krijg je ook weer storingen, omdat deze kapot was krijg je hetzelfde idee zoals ik beschreef..
Zou het even aanzien, maar denk dat het nu opgelost is.
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar