Seat Ibiza: Verschil in remdruk 30 %

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: AAV

Ik heb inmiddels mijn remtrommels enkele keren verwijderd. Rechtsachter bleek 45 % minder te remmen dan linksachter. Ik heb de remcilinders vervangen door nieuwe, de trommel goed opgeschuurd, de remvoeringen goed opgeschuurd (5 mm voering). De handrem werk goed en is goed afgesteld. Nu is het remdruk verschil nog steeds 30 %. Ik heb bij Kwik Fit de remmen laten testen en daar wisten ze het verschil te reduceren tot onder 20% door achteruit te rijden en handrem aan te trekken zodat de blokken zichzelf stelden, maar helaas was dit een dag erna weer teniet gedaan.
Ik heb beide kanten extra veel ontlucht en goed de nieuwe remvloeistof erdoor heen getrapt.

Kan dit aan de hoofdremcilinder liggen? Of de rembekrachtigers (zitten op de hoofdremcilinder aan de leiding vast)? Wanneer weet ik of de remtrommels vervangen dienen te worden?

Prutser Kris

Geplaatst door Prutser Kris (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Ibiza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

en als je de trommels omwisselt van links naar rechts

Prutser Kris (0), 15 jaar geleden

Nog niet gedaan. Ik zal het op korte termijn proberen. Ben benieuwd of dat wat oplevert. Zal overigens ook nog eens kijken naar de afstelling van de blokken (met dat pinnetje met die veer).
Bedankt alvast voor je reactie.

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

als die zelfstelinrichting niet goed werkt blijf je dit probleem houden,even met de hand dat wieltje of pinnetje wat jij zegt zover mogelijk draaien dat de trommel er nog goed opgaat de trommel moet vrij kunnen ronddraaien(blokken ??jij bedoeld remschoenen achter??)en je hebt toevallig toch niet het linkse zelfstelinrichting verwisseld met het rechtse dan werkt hij naturlijk niet goed

Prutser Kris (0), 15 jaar geleden

Nee niks verwisseld en bedoel inderdaad remschoenen....

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

deze hebben een stelsysteem met een kegje als t bouwjaar klopt

alexander242 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik denk dat je probleem hydraulisch is. Op je hoofdremcilinder zit tussen je leiding en cilinder zelf een remdrukbegrenzer (als ie geen last afhankelijk heeft). Denk dat hier je probleem zit.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

deze heeft cilinders met remdruk begrenzer
meet de diameter van de tromels eens op

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Heeft deze een remkrachtverdeler op de achterbrug zitten?,dan denk ik dat hierin je probleem zit.

http://netserver2.net/abs-bv_nl/uploads/...

Dit ding ongeveer.

Prutser Kris (0), 15 jaar geleden

Als je remdrukbegrenzers hebt, kun je dan ook een remkrachtregelaar hebben? Jerry bedoel je de buiten of binnendiameter? Ik geloof dat de binnendiameter 180mm moet zijn.
Als het in de remkrachtverdeler (als die erop zit) of remdrukbegrenzer, betekent dit dan automatisch vervangen voor nieuw?
De leidingen zijn toch kruiselings? Rechtsvoor met linksachter en linksvoor met rechtsachter. De remdruk voor is praktisch gelijk namelijk.
Ik kruip straks wel even onder de auto.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

wat ik zo snel heb gevonden zitten er achter remmen op met een afstel kegje als je remt dan zakt dat verder om af te stellen
en de remcilinders bevatten remdruk regeling
als je er een op de a as hebt en ze hebben dan met regelaar in de cilinders gegeven dan kan dit een probleem geven
er is half dat bouwjaar een verandering geweest
wat ik ook al heb gehad is dat een remslang opgelost was inwendig en zichzelf dicht drukte

Prutser Kris (0), 15 jaar geleden

Ik heb gekeken en er zit niks op de achteras (geen remkrachtregelaar). De leidingen lopen gewoon naar voren.
Tussen de hoofdremcilinder en de leiding zit wel een soort bus (remdrukbegrenzer?). Ik heb de vorige wielremcilinders ook uit elkaar gehad, maar zou niet weten waarop die de remdruk kunnen begrenzen:simpele cilinder met twee zuigers voorzien van een rubber ringetje.
Hoe werken die remdrukbegrenzers en wat kan er nu precies 'stuk' aan gaan?

alexander242 (0) PRO, 15 jaar geleden

Die bussen zijn inderdaad de remdrukbegrenzers. Bij een bepaalde druk gaat de klep dicht en zal er geen hydraulische olie meer naar de wielremcilinders kunnen. Als één dus eerder dicht gaat dan de andere krijg je dus een verschil op je achteras. Dit onderdeel lijkt mij het meest logische wat defect kan zijn, waardoor je dus dit probleem krijgt.

Suc6

Prutser Kris (0), 15 jaar geleden

De auto is inmiddels verkocht. Ik heb hem bij de Kwik-Fit laten keuren. Zij hebben de remmen flink op hun lazer gegeven (hard achteruit en vol de handrem erop) en de auto werd vervolgens goedgekeurd.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

moet je me toch eens uitleggen wat de handrem met de remdruk regelaar van doen heeft???

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.