close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Toledo: Versnellingsbak defect

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Afgelopen zaterdag onderweg naar Zwitserland na ongeveer 300 kilometer een ratelend geluid onder de auto. Geluid verdween na intrappen koppeling. Dealer gecontacteerd en die dacht aan een lager in de versnellingsbak. Volgens de dealer kon ik hier mijn eindbestemming mee halen. Niet dus. In Zurich gestrand. Bak volledig vast geslagen. Volgens Seat Mobiliteits Service was er in deze plaats geen Seat dealer waardoor zij het probleem aan de ANWB doorspeelden. Gelukkig heb ik van de ANWB buitenland dekking incl. vervangend vervoer. Komisch is het dat wij weggesleept werden naar een SEAT dealer in Zurich. Fraaie service van SEAT.
Auto heeft bij 120.000 kilometer zijn gebruikelijk onderhoude gehad, grote beurt in dit geval. Het betreft een Seat Toledo van 2005, nieuw model dus. Auto heeft bij km 115.000 een BACK FIRE gehad. Ontploffing in spruitstuk door ophoping LPG.
Kan dit de oorzaak zijn van de problemen met de bak?
Bij het starten wordt veelal het automatisme toegepast dat de koppeling wordt ingetrapt met eerste versnelling in geschakeld. Mogelijk is door de forse knal in het motorcompartiment de koppeling als schrikreactie losgelaten, waardoor de mak mogelijk een oplazer heeft gekregen. Ontploffing vindt twee weken nadat auto uit fabrieksgarantie gelopen is plaats. Reparatie bij plaatselijke dealer duurt twee weken omdat Leusden onderdeel niet kan leveren, althans pas na twee weken. Seat weigert coullance regeling en weigert ook tegemoet te komen in kosten voor twee weken huurauto. Volgens Seat ligt schuld bij Vialle. Schade expert legt echter schuld bij de motor.
De schade aan de versnellingsbak wordt in Zwitserland geraamd op 2900 euro. Op basis hiervan auto via ANWB naar Nederland laten brengen voor reparatie in NL.
Zijn er meer problemen met deze bak bekend?

Geplaatst door

nuboer (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat wel eens voorkomt bij vw/seat/skoda/audi (is hetzelfde) is dat de klinknagels van het differentieel eruit lopen en daardoor de bak vast slaat,vaak zit er dan ook een gat in de bak.

ricky 10
badge

16 jaar

bak problemen komen volgens dealer niet voor, maar toen ik voor lagers voor een ibiza 1.4 van 2004 (80.000km)ging was er nog iemand voor lagers: toeval?

asx 0
badge

16 jaar

bakproblemen komen regelmatig voor bij vw/seat/skoda/audi,ook bij nog jonge auto's.
mvg Diko

diko 0
badge

16 jaar

[quote=nuboer]Afgelopen zaterdag onderweg naar Zwitserland na ongeveer 300 kilometer een ratelend geluid onder de auto. Geluid verdween na intrappen koppeling. Dealer gecontacteerd en die dacht aan een lager in de versnellingsbak. Volgens de dealer kon ik hier mijn eindbestemming mee halen. Niet dus. In Zurich gestrand. Bak volledig vast geslagen. Volgens Seat Mobiliteits Service was er in deze plaats geen Seat dealer waardoor zij het probleem aan de ANWB doorspeelden. Gelukkig heb ik van de ANWB buitenland dekking incl. vervangend vervoer. Komisch is het dat wij weggesleept werden naar een SEAT dealer in Zurich. Fraaie service van SEAT.
Auto heeft bij 120.000 kilometer zijn gebruikelijk onderhoude gehad, grote beurt in dit geval. Het betreft een Seat Toledo van 2005, nieuw model dus. Auto heeft bij km 115.000 een BACK FIRE gehad. Ontploffing in spruitstuk door ophoping LPG.
Kan dit de oorzaak zijn van de problemen met de bak?
Bij het starten wordt veelal het automatisme toegepast dat de koppeling wordt ingetrapt met eerste versnelling in geschakeld. Mogelijk is door de forse knal in het motorcompartiment de koppeling als schrikreactie losgelaten, waardoor de mak mogelijk een oplazer heeft gekregen. Ontploffing vindt twee weken nadat auto uit fabrieksgarantie gelopen is plaats. Reparatie bij plaatselijke dealer duurt twee weken omdat Leusden onderdeel niet kan leveren, althans pas na twee weken. Seat weigert coullance regeling en weigert ook tegemoet te komen in kosten voor twee weken huurauto. Volgens Seat ligt schuld bij Vialle. Schade expert legt echter schuld bij de motor.
De schade aan de versnellingsbak wordt in Zwitserland geraamd op 2900 euro. Op basis hiervan auto via ANWB naar Nederland laten brengen voor reparatie in NL.
Zijn er meer problemen met deze bak bekend?[/quote]
Beste SEAT rijder,

Wij vinden het erg vervelend om te lezen dat u geconfronteerd bent met een defect. Graag zouden wij dan ook met u in contact treden om de kwestie met u te kunnen bespreken. Wij verzoeken u dan ook het kenteken van uw auto en uw telefoonnummer via de SEAT servicedesk op telefoonnummer 0800-2357328 aan ons door te geven.


[i]Namens SEAT Nederland ben ik actief op diverse forums. Het doel is om oplossingen aan te dragen bij algemene klantproblemen. Ik zal wellicht niet overal en direct op kunnen reageren, maar proberen wel alles te lezen en waar nodig actie te ondernemen.

Auto Emoción[/i]

Beste SEAT rijders

De afgelopen periode hebben wij getest of wij de gebruikers van Problemcar van dienst kunnen zijn bij de vragen die via het forum gesteld worden. Wij gaan onze bevindingen nu evalueren en zullen op dit moment niet meer reageren op vragen of nieuwe berichten.

Op het moment dat wij contact hadden met de klant had de SEAT-vestiging dit al naar tevredenheid van alle partijen opgelost.


[i]Namens SEAT Nederland ben ik actief op diverse forums. Het doel is om oplossingen aan te dragen bij algemene klantproblemen. Ik zal wellicht niet overal en direct op kunnen reageren, maar proberen wel alles te lezen en waar nodig actie te ondernemen.

Auto Emoción[/i]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.