close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Toledo: vervangen linkse aandrijfashoes

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

beste leden ,
wie kan me eventueel helpen aan de werkwijze of eventueel plannetje ( tekening ) voor het vervangen van de linkse aandrijfashoes de wagen is handgeschakeld ( weet niet als dit van belang is , voor alle zekerheid zet ik het er maar bij )
heb me laten wijsmaken dat ik de 6 inbus bouten ( waar de aandrijfashoes zich bevindt ) moet losdraaien en de grote moer aan de wielzijde en dat dan de cardan er uit komt , maar heb zo eens gekeken en volgens mijn mening klopt dat wel niet te hard denk ik of wel heb ik het mis . wie zou me zo voor een soort stappenplan kunnen zorgen
groeten
patrick

Geplaatst door

patje1967 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi Patrick,

De centrale moer aan de wielzijde moet idd los.
Zelf zet ik dan het stuur helemaal haaks, ff kijken welke kant op, en weet dan de aandrijfas uit de fusee te halen.
Dit scheelt je ook weer een fuseekogel los peuteren.

Die 6 inbusjes moeten ook los, wel ff goed kijken of het 6-kant of 12-kant is. Ik meen dat het 12-kant maat 7 is...
Als dat los is kan de aandrijfas eruit, en kun je de aandrijfhoes vervangen.

Is het trouwens de hoes aan de wielzijde? Dan hoes losmaken, homokineet er met BELEID af slaan, hoes vervangen, nieuw vet in de hoes en homokineet, homokineet terug plaatsen (borgring niet vergeten), aandrijfas terug zetten.

Succes

Stanis 0

14 jaar

beste Stanis ,
dank je voor de reactie maar het is de hoes aan de kant waar de inbusjes zich bevinden , is wel dezelfde werkwijze zeker .
ps : wat bedoel je met homokineet er met BELEID af slaan
mijn excuus voor de eventueele stomme vraag ??
groetjes
patrick

patje1967 0

14 jaar

In principe zou dit nagenoeg hetzelfde moeten zijn alleen hoef je die homokineet er niet af te slaan.
Die zit volgens mij vast met twee clipjes o.i.d. aan de bakzijde.
Normaal moet de buitenste homokineet er met een hamer worden af geslagen. Dit hoeft nu niet omdat je aan de andere kant van de aandrijfas moet zijn.
Oh ja, een stomme vraag is het helemaal niet hoor ;)

Gr. Stanis

Stanis 0

14 jaar

beste Stanis ,
okido alvast bedakt voor de info weet je te vertellen hoe het afgelopen is
groetjes ,

patje1967 0

14 jaar

De homokineet moet wel even los want anders krijg je de hoes er niet overheen, als ik me niet vergis zit er bij de bak een hoes op met een ring eromheen ( waar de torx / imbus bouten zitten )..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Beste Stanis & Stefan ,
het is gelukt mijn dank voor jullie tips en uitleg
groetjes ,
Pätrick

patje1967 0

14 jaar

Toch mooi om te horen Patrick,

Bedankt voor de feedback!

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Helemaal goed dan!

groeten Stanis

Stanis 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.