Seat Cordoba: Vocht

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6

Aan allen.
In mijn zoektocht naar het slechte lopen van mijn motor op LPG ben ik weer een stapje verder.
Bij goed(droog) weer loop de motor nagenoeg goed. Regelmatig en zonder inhouden. Bij nat weer, mist regen condens door kou loopt de motor niet goed. Hij stutterd dan of houd in, het lijkt alsof hij geen brandstof krijgt. Dit is echter niet het geval als de motor of droog of warm is. Het moet hem volgens mij ergens in het electro gedeelte zitten. De rotor heb ik vervangen dit gaf iets een verbetering. De verdelerkap kan ik weinig afwijkingen aan vinden. De bougie kabels zijn dus 8 jaar oud en ingespoten maar verder heeft dat niet veel verbetering gebracht. Wat kan ik nog meer doen, wie heeft suggesties?

HGCDidam

Geplaatst door HGCDidam (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Cordoba? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

andreas08 (0) PRO, 16 jaar geleden

bij een hoge luchtvochtigheid dat is dus een goede stroomgeleider dan loopt de motor dus niet goed
de verdeelkap is in dit geval de archillishiel ofwel de zwakke plek in het geheel maar meestal komt het omdat de vonk niet bij de bougie kan overspringen omdat deze weg te moeilijk is en dit komt omdat de weerstand te hoog is richting de bougies de kabels zijn goed door te meten op weerstand en inwendige breuken het inspuiten van de kabels is heel leuk als noodmaatregel maar dit stelt over het algemeen niets voor de kop van de bobine wil ook nog wel eens doorslaan net als de verdeelkap daar naar kijken
de kabels doormeten en zonodig vervangen en ook de bougies vervangen
dit moet voldoende zijn om dit probleem op te lossen

HGCDidam (0), 16 jaar geleden

Hoe controleer ik het doorslaan? is het zo dat je in het donker dan vonkjes moet zien overspringen? De bougies zijn trouwens pas 9000 km oud. Het moet mijns inziens inderdaad wel in het electro gedeelte zitten want anders was het met echt droog weer ook wel knudde maar dat is het niet. Het beste eerst maar de verdelerkap vernieuwen en een keer in het donker de motor laten draaien?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.