Beste,
Omdat mijn toledo zo nu en dan onder het rijden plots iets wat inhoud (bij koude motor geen probleem)en als je dan bv in eerste versnelling wilt weg rijden hij niet gelijk het volle vermogen heeft het net is of je in de verkeerde versnelling weg rijd.
Dit duurt dan een aantal seconde voor hij meer toeren krijgt het gekke is dat dit probleem niet constant is en als het probleem zich voor doet valt het mij op dat de toerental meter eerst iets zakt en dan pas omhoog schiet terwijl als het probleem er niet is de toerentalmeter gelijk reageert .Starten en stationair is allemaal oke.
Ook als ik merk dat de auto niet lekker reageert laat ik hem flink door trekken in 2e versn. en dan houd hij tussen de 5 a 6000 toeren 2x in , en trekt dan door tot zelfs aan de begrenzing .vaak is het probleem dan tijdelijk weg.
Nu zou ik graag willen weten waar bij een toledo 2001 bezine de lmm zit en is deze wel schoon te maken ?
ik heb me laten vertellen dat dat niet mogelijk is maar ik zou graag jullie mening weten zodat ik dit ook eens kan proberen.
Wat is er al vevangen op dit moment en de auto rijd nog niet optimaal:
cilinderkop revisie/uitlaatkleppen (er was geen compressie op cil 1)
distributieriem+spanners verv.
Injector verv.+gereinigd
olievervest+filter
brandstoffilter verv.
luchtfilter verv.
nieuwe bougies
gasklephuis gereinigd +uitgelezen basispositie.
Ik baal enorm ben al heel wat eurotjes kwijt.
Auto heeft altijd prima gereden maar ik blijf sukkelen sinds bovenstaande allemaal is vervangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik mis in het lijstje het uitlezen van de ECU.........
LMM reinigen heeft niet zoveel zin; je lost het probleem vaak maar tijdelijk op.
Eerst maar eens uitlezen (en daarna RIJDEND uitlezen) om te zien of je auto niet vol staat met storingsmeldingen......
Deze motor heeft geen LMM en is ie inderdaad ook al uitgelezen?
[quote=alexander242]Deze motor heeft geen LMM en is ie inderdaad ook al uitgelezen?[/quote]
Verhaal over te reinigen LMM's doet hardnekkig de ronde en blijft dat ook doen.
Daarom maar ff aangehaald.
16 jaar
[quote=alexander242]Deze motor heeft geen LMM en is ie inderdaad ook al uitgelezen?[/quote]
Hoi Alexander,
Ja tijdens het afstellen van het gasklephuis/reinigen is de auto gelijk gecheckt op storingen maar er waren geen storingen aanwezig.
ik heb me laten vertellen dat in veel gevallen het gasklephuis de hoorzaak is maar zoals ik al zei deze is uitgelezen en afgesteld in basispositie en ook hier kwamen geen storingen naar boven.dan vindt ik het zonde van de +-300 euro voor een nieuw GKH dus vandaar dat ik bij het LMM uit kwam omdat ik hier over veel lees op verschillende forums.
Maar dit type toledo heeft dus geen LMM vandaar dat ik het niet kon vinden ja ik ben dan ook een amateur vwb auto techniek .
Het is dan ook zoeken naar een naald in een hooiberg.
Over 2 weken naar de dealer om het probleem te laten opsporen want in mijn kennisenkring ken ik niemand met een VAG-COM om een rijdende log te maken.
Heb jij nog een idiee uit ervaring waar het probleem mogelijk in kan zitten???
16 jaar
1 Van de bobine's zou soms kunnen gaan haperen,als hij dat maar even doet dan slaat hij geen storing op dus dat zou het probleem kunnen zijn,en de bobine's gaan vaak stuk,zou ze alle 4 op voorhand vervangen zijn tegenwoordig niet zo duur meer.
BDP sensor gaat ook wel eens stuk bij dit type blok.
[quote=ricky]1 Van de bobine's zou soms kunnen gaan haperen,als hij dat maar even doet dan slaat hij geen storing op dus dat zou het probleem kunnen zijn,en de bobine's gaan vaak stuk,zou ze alle 4 op voorhand vervangen zijn tegenwoordig niet zo duur meer.
BDP sensor gaat ook wel eens stuk bij dit type blok.[/quote]
Ik heb een adresje gevonden per bobine 25 euro dus ik heb er 4 besteld.
Ik hoop dat het hier mee opgelost is maar starten en stationair loopt de motor goed zou dan mijn probleem met een van de bobines te maken kunnen hebben??dat daarom de auto soms niet optimaal rijd/ en vermogen heeft.
Net wat ik al vertelde het probleem onstaat tijdens het rijden maar de motor stottert niet bij stationair draaien het is puur bij het weg rijden in 1e versnelling of door trekken in 2e versnelling zo rond de 5500 toeren.
Ik dacht dan ook dat de motor dan slecht ging lopen als een van de bobines kapot is .
En de BDP Sensor wat doet deze hier heb ik nog niets over gehoort eigenlijk op het forum
16 jaar
[quote=klaasbeek][quote=ricky]1 Van de bobine's zou soms kunnen gaan haperen,als hij dat maar even doet dan slaat hij geen storing op dus dat zou het probleem kunnen zijn,en de bobine's gaan vaak stuk,zou ze alle 4 op voorhand vervangen zijn tegenwoordig niet zo duur meer.
BDP sensor gaat ook wel eens stuk bij dit type blok.[/quote]
Ik heb een adresje gevonden per bobine 25 euro dus ik heb er 4 besteld.
Ik hoop dat het hier mee opgelost is maar starten en stationair loopt de motor goed zou dan mijn probleem met een van de bobines te maken kunnen hebben??dat daarom de auto soms niet optimaal rijd/ en vermogen heeft.
Net wat ik al vertelde het probleem onstaat tijdens het rijden maar de motor stottert niet bij stationair draaien het is puur bij het weg rijden in 1e versnelling of door trekken in 2e versnelling zo rond de 5500 toeren.
Ik dacht dan ook dat de motor dan slecht ging lopen als een van de bobines kapot is .
En de BDP Sensor wat doet deze hier heb ik nog niets over gehoort eigenlijk op het forum[/quote]
Het zou kunnen,als een bobine zwak is dan is er op hogere toeren en belasting misschien een te zwakke vonk.
Bdp (bovendste dode punt) sensor bepaald het moment van vonken.
25 valt wel mee,dus het is te proberen,blijft lastig vanachter de pc tot een conclusie te komen.
Maarruh......... wie rijdt er nou 5500 toeren in zijn tweede versnelling....??
Wat voor nut heeft dat?
16 jaar
Ja das ook waar,dan zit je al in of bijna in de begrenzer...
[quote=Santa]Maarruh......... wie rijdt er nou 5500 toeren in zijn tweede versnelling....??
Wat voor nut heeft dat?[/quote]
Maarruh ....ik rijd tot 5500 toeren in zn 2e versnelling omdat als ik merk dat de auto iets wat begint in te houden onder het rijden en ik dit doe het probleem daarna er meestal niet meer is en daarbij ik rij natuurlijk niet constant op deze manier laat dat duidelijk zijn.
Maarruh bedankt voor je advies comentaar leveren gaat je iets makkelijker af zo te zien.
Ik denk ook dat het forum hier niet voor is bestemd maar goed.
16 jaar
[quote=ricky][quote=klaasbeek][quote=ricky]1 Van de bobine's zou soms kunnen gaan haperen,als hij dat maar even doet dan slaat hij geen storing op dus dat zou het probleem kunnen zijn,en de bobine's gaan vaak stuk,zou ze alle 4 op voorhand vervangen zijn tegenwoordig niet zo duur meer.
BDP sensor gaat ook wel eens stuk bij dit type blok.[/quote]
Ik heb een adresje gevonden per bobine 25 euro dus ik heb er 4 besteld.
Ik hoop dat het hier mee opgelost is maar starten en stationair loopt de motor goed zou dan mijn probleem met een van de bobines te maken kunnen hebben??dat daarom de auto soms niet optimaal rijd/ en vermogen heeft.
Net wat ik al vertelde het probleem onstaat tijdens het rijden maar de motor stottert niet bij stationair draaien het is puur bij het weg rijden in 1e versnelling of door trekken in 2e versnelling zo rond de 5500 toeren.
Ik dacht dan ook dat de motor dan slecht ging lopen als een van de bobines kapot is .
En de BDP Sensor wat doet deze hier heb ik nog niets over gehoort eigenlijk op het forum[/quote]
Het zou kunnen,als een bobine zwak is dan is er op hogere toeren en belasting misschien een te zwakke vonk.
Bdp (bovendste dode punt) sensor bepaald het moment van vonken.
25 valt wel mee,dus het is te proberen,blijft lastig vanachter de pc tot een conclusie te komen.[/quote]
Das waar om vanachter de pc een goede diagnose te kunnen maken.
Maar toch bedankt voor het mee denken!!
16 jaar
[quote=klaasbeek][quote=Santa]Maarruh......... wie rijdt er nou 5500 toeren in zijn tweede versnelling....??
Wat voor nut heeft dat?[/quote]
Maarruh ....ik rijd tot 5500 toeren in zn 2e versnelling omdat als ik merk dat de auto iets wat begint in te houden onder het rijden en ik dit doe het probleem daarna er meestal niet meer is en daarbij ik rij natuurlijk niet constant op deze manier laat dat duidelijk zijn.
Maarruh bedankt voor je advies comentaar leveren gaat je iets makkelijker af zo te zien.
Ik denk ook dat het forum hier niet voor is bestemd maar goed.[/quote]
't Is niet zozeer een kwestie van commentaar leveren maar meer een manier om mensen een spiegel voor te houden.
Zij die niet willen weten hoe ze er werkleijk uit zien, kijken er dan ook niet graag in.......
M.a.w.: ik probeer je ff duideljk te maken dat een bepaalde rijstijl MEDE bepalend kan zijn voor het veroorzaken van klachten. Het feit dat men WEL vertelt tot 5500 rpm in de 2e versnelling te rijden maar NIET mededeelt dat men dit slechts als test doet, creeert dus een bepaalde gedachte en wekt dus de indruk dat men altijd zo rijdt.....
Middels de zoekfunctie alhier was je ook wel bij de bobine's uitgekomen, maar omdat je nog maar "nieuw" bent neem ik aan dat je nog niet geheel "ingeschoten" bent.
Veel plezier en vergaarde wijsheid op deze site toegewenst!
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar