close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Altea 2005: Watertemperatuur

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld

Beste collega's, Motor loopt warm (130 graden)op het moment dat er een tijdje (5 a 10 minuten) +_ 140 Km/h word gereden, wanneer je een rondje gaat rijden en je bent constant aan het optrekken en afremmen blijft temperatuur netjes 90 graden. Auto halve dag laten draaien bleef wederom netjes 90 graden. Als probleem zich voordoet staat het koelwater zeer hoog in het expansievat slangen zijn dan met geen mogelijkheid samen te drukken. Als ik de auto stationair laat draaien komt er geen vloeistof uit het kleine slangetje welke op de bovenzijde van het expansievat zit aangesloten, terwijl dat na mijn idee de retourslang is... Ik kom alleen nog uit bij of A: een verstopte radiateur B: een koppakking ( vind het alleen vreemd dat ik dan geen koelwater verlies heb) Heeft er iemand soortgelijk verhaal meegemaakt?? Extra info: Koelfin slaat in Waterpomp vervangen Geen koelwater verlies Thermosstaat vervangen Koelsysteem gereinigd
Gemeten
Uitgelezen sensoren geven temperatuur netjes weer wat correspondeert met de waarde op het display.

Geplaatst door

Sambelg (0)

al 3 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Inderdaad moet uit het dunne slangetje koelvloeistof komen , maak het slangetje eens los als de motor koud is , start de motor en knijp in de bovenste waterslang en kijk eens of er dan wel koelvloeistof uit komt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Altea of stel zelf een nieuwe vraag.