Hallo,
Daar waar mijn temperatuurmeter normaal gesproken altijd netjes in het midden blijft staan, liep een tijdje geleden opeens de temperatuur van mijn koelvloeistof op tot aan het derde streepje. Na een paar dagen was dit echter weer voorbij. Sinds twee dagen heb ik dit probleem weer opeens. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en of het kwaad kan? Waterpomp is vorig jaar vervangen en ik verlies verder ook geen koelvloeistof. Daarnaast heb ik de afgelopen maanden ook nog wat andere elektrische problemen gehad, waarbij opeens het alarm af ging bij het openen van de deur en een keer dat opeens alle stroom verdwenen was nadat ik de auto van het contact had gezet en daarna direct weer op contact zette. Wellicht dat deze problemen een gezamenlijke oorzaak hebben?! Bij voorbaat dank voor reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens mij (weet niet zeker) is dit de 6N Polo of Golf 3 motor en daarbij was vaak bij deze klacht het schotje gebroken in het watermodje waar de thermostaat in zit. Omdat het gebroken is gaat de thermostaat niet open met een oververhitte motor als gevolg, maar het zou ook nog aan de temperatuursensor kunnen liggen die gewoon soms teveel aangeeft omdat hij stuk is inwendig maar dan zie je vaak de meter snel van positie veranderen. Als de meter vloeiend en traag blijft bewegen dan thermostaathuis stuk.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar