close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Alhambra: zekering slaat door

Bouwjaar: 1998

De zekering voor: radio, interieurverlichting slaat iedere keer door. Op het dashboard wordt aangegeven dat de kofferdeksel open is,terwijl deze dicht is. Ik heb van alles geprobeerd om de storing te achterhalen, maar dat is mij niet gelukt.Ik heb o.a. de radio,int. lampjes losgemaakt en vervolgens de zekering erin gedaan, maar deze blijft doorslaan. Wie zou mij verder kunnen helpen.

Geplaatst door

soepel (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er is dus ergens sluiting met carrosserie,maar waar?

Dat is dus nou juist de vraag en het kan op meerdere plaatsen zijn.Om dit op te lossen zal je in plaats waar de zekering zit een lampje moeten plaatsen in serie en die zal gaan brandde als er dus sluiting is.Daarna moet je alle componenten loskoppelen die dus op die zekering zit en kijken of het lampje uitgaat.Zo niet dan maakt de bedrading ergens sluiting met massa en dat moet dus via een schema opgespoord worden door bijvoorbeeld stekkers los te koppelen net zo lang tot dat je lampje dus uitgaat.Dat heb je een beperkte richting waar je het dus in moet zoeken.

Lijkt mij dus meer klusje voor de werkplaats.

Alexander243 0
badge

19 jaar

Ik vind de methode met de lamp wel erg gevaarlijk. Je loopt een behoorlijk risico dat er brand ontstaat en/of een groot deel van je kabelboom beschadigt wordt! Die zekering zit er niet voor niets.
Betere methode is zekering eruit halen en met een ohm-meter gaan meten. Meet tussen de uitgang van de zekering en aarde. Ga daarna de gehele kabelboom en/of kabelbomen langs en beweeg deze. Als de boom is doorgeschuurd en tegen aarde ligt zal de sluiting heel ven weg zijn als je het defecte punt beweegt. Daarna onderdeel voor onderdeel demonteren en steeds blijven meten.

oldford 0
badge

19 jaar

Ik gebruik er ook altijd een lamp voor een oude h4 van 45 watt geeft geen enkel probleem.

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

Wat maakt het uit of je een lamp gebruikt.Één kant van de lamp krijgt ie dus ze voeding vanaf de zekeringkast en de andere kant maakt ie dus sluiting met de carrosserie of via een component,dit is dus de min-kant en kan je dus geen sluiting krijgen.Je kant dus geen brand krijgen op deze manier en heeft dus niks met die zekering te maken.

Die zekering beschermt het gedeelte na de zekering en niet ervoor.Je hebt nu een lampje gemonteerd in plaats van de zekering en die is een verbruiker nu,waardoor je nooit sluiting kan krijgen.

Maar jouw methode werkt ook hoor Old Ford,alleen met een lampje kan je vaak makkelijker waarnemen als deze ff dooft dat je in de beurt van sluiting zit als je dus aan kabelbomen gaat trekken en dergelijke.

Belangrijke controle punten zijn waar de kabelboom beweegt,dus bijvoorbeeld bij deuren en dergelijke,indien hier de bedrading ook naar toe gaat,maar dat haal je weer uit het schema.

Alexander243 0
badge

19 jaar

Ik heb dit geprobeerd maar helaas, de lamp bleef aan staan en deze was niet te dimmen. Trouwens, de lamp in de plaats van de zekering gebruiken voor controle is perfect gegaan zonder enkele gevolgen. maar het vinden van de storing is tot nu toe nog niet gelukt. Ik denk dat ik het opgeef en de auto naar de garage ga brengen voor verdere analyze.In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

soepel 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Alhambra of stel zelf een nieuwe vraag.