goede dag,ik ben in het bezit van 1.8 t met een probleem,namelijkdat de motor bij normaal gebruik inhoud.
dit komt voor tot 4000rpm. liep eerst op 3 cil. bobines vervangen ,opgelost. liep weer slecht,injecktoren vervangen opgelost. maar nu blijft hij inhouden,en slaat soms af bij gas los laten. het raare is dat dit niet altijd gebeurt,soms heb ik er dagen geen last van. bij normaal gebruik lijkt het alsof hij geen brandstof krijgt,maar na een paar sec. trekt hij weer gewoon goed door. ook heb ik het idee dat hij onvoldoende vermogen levert,vind ik zelf,duurt ook lang voordat hij op het gas reageerd. wie weet raad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Foutcodes???
nee noppes helaas,10x uitlelezen geeft niks aan,dus.......
uiteraard ook gereset natuurlijk
Kun je je luchtmassameter ook doormeten/uitlezen???
kan ik niet,maar als daar een storing in zit,dat is deze tocht altijd aanwezig.en dat het ik nu weer niet.gisteren avondlaat was het erg vochtig en liep hij ineens weer uitstekend.dus......
luchtmassameter kun je niet uitlezen. Je kan deze testen tijdens het rijden en de kans is erg groot dat deze toch je probleem aan het veroorzaken is. Luchtmassameterstoringen worden niet opgeslagen omdat hij voor zijn gevoel gewoon meet. hij meet ook wel gewoon alleen met verkeerde waarden.
Wissel deze is uit en kijk wat ie dan doet.
suc6
hoi heb ook een octavia 1.8 t met agu motor van bouwjaar 1999 en ik heb zo ongeveer het zelfde probleem bij constant rijden houd hij in dus schokken en soms afslaan ik heb de luchtmassameter al vervangen geen resultaat de lambda sonde vervangen ook niets geholpen geen foutcodes ben ook raadloos.
hallo, probeer de eindtrap eens uit.
ik heb namenlijk ook een 1.8 20v turbo van 2000 en die deed hetzelfde. inhouden, bobines vervangen, injectoren vervangen en heel even goed en daarna niet meer.
bij mij was het trouwens iedere keer de derde cilinder die niet meer meedeed.
ik kwam er ook niet meer uit en in samenwerking met de dealer kwamen we erachter dat de eindtrap stuk was.
nu is het zo dat volgens de importeur mijn eindtrap in de computer verwerkt was, wij waren echter van mening dat dit niet het geval was, hadden al een andere comp erop gezet.
bleek na lang zoeken en meten dat ie aan de achterkant van het luchtfilter zat. klein rechthoekig ding met twee stekkers.
deze is vervangen, kostte 250,= , en probleem opgelost.
ik hoop voor jullie dat het dit is, en anders heb je in ieder geval weer iets kunnen elimineren.
gr marcel
16 jaar
marcel bedankt voor ded tip ik heb zoeen 5000 km geleden een harde klap op het ontstekkings modul gegeven zodat de auto even wegviel maar niet afsloeg en sinds die tijd is de auto perfect loopt als een nieuwe heb voor de zekerheid een nieuwe modul gekocht maar niet gemonteert in verband op vakantie maar heb het niet nodig gehad.
groeten boggie...
[quote=boggie]marcel bedankt voor ded tip ik heb zoeen 5000 km geleden een harde klap op het ontstekkings modul gegeven zodat de auto even wegviel maar niet afsloeg en sinds die tijd is de auto perfect loopt als een nieuwe heb voor de zekerheid een nieuwe modul gekocht maar niet gemonteert in verband op vakantie maar heb het niet nodig gehad.
groeten boggie...[/quote]
graag gedaan en succes verder.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Octavia of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar