close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Skoda Fabia 2008: 3 stekker, waarvoor zijn ze?

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BXW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 63

De drie stekkers op de foto:
Bovenste = gaat naar de lambdasonde van voor (dus net na uitlaatspruitstuk).
Middelste = onbekend...
Onderste = onbekend...

Ik denk zelf dat één van de twee (middelste/onderste) van de tweede lambdasonde is (dus na de Katalysator).

Extra info:
Beide onbekende stekkers waren bij aanschaf stuk/kabelbreuk dichtbij stekker.
Al sinds ik de auto heb is het verbruik 1 op 10 OF LAGER!!!
Airco werkt niet.

Laatst beide stekkers zo professioneel mogelijk hersteld.
Nu lijkt het verbruik beter geworden te zijn, maar ivm met corona nog geen volle tank weten op te maken.

Ik wil mijn airco vullen en kijken of deze werkt, de vorige keer (6 mnd geleden) kwam de aircoman tot de conclusie dat mijn airco stuk was en dus niet aanging.

Ergens denk ik dat een van beide kabels van de airco is en die het nu misschien wel doet.
Maar ik wil straks niet mijn geld weggegooid hebben aan iets wat ik had kunnen voorkomen.

Hierom jullie hulp gevraagd:
Van wat zijn de middelste- en onderste stekker?

Graag meedenken en niet random dingen noemen 'wat het kan zijn', daar ben ik niet mee geholpen.

Ik heb het in Elsawin gezocht, geen succes, in boekje van Haynes lees ik: oxygen sensor (4D°5/6.11 en 4D°7/8.4) voor 2 van de 3

Alvast bedankt.

.

Geplaatst door

srananmang (0)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beide onbekende stekkers lijken mij Niet van de 2e lambdasonde te zijn.
Ook de 2e lambdasonde heeft 4 aansluitingen en de vorm van de stekker is gelijk aan die van de 1e.

Zijn de foutodes al eens uitgelezen? En de fuel trims?

oldford 0
badge

4 jaar

Bedankt voor je reactie.
Geen van beide voor de 2e lambdasonde, hier dacht ik ook aan in het begin.
Tot iemand op het Skoda forum anders aangaf, maar dit niet hard kon maken.

Beide stekkers zijn al gemaakt en met uitlezen kwamen geen rare meldingen geloof ik. Heb het een week geleden laten uitlezen en er was een melding van de airco ,maar na reset kwam die niet terug.

Wat u bedoeld met fuel trims..snap ik niet.

srananmang 0

4 jaar

Fuel trims zijn waardes die de motor-computer uitrekent a.d.h.v. de signalen van de 1e lambdasonde.
Indien er een probleem is met het mengsel, dan corrigeert de motor-computer dat via die Fuel trims.
Het is dus in 1 oogopslag te zien aan die Fuel trims of er een probleem met het mengsel is of niet.
(Dit vanwege je klacht over hoog verbruik.)

oldford 0
badge

4 jaar

Zie uitlees rapport.
De auto - los van de airco - startte af en toe moeilijk en heb het laten uitlezen bij de dealer.
Hieruit kwam dus als punt 1 de fuel trims.
Waarschijnlijk dat ie overload raakte en dus niet kon starten.
https://www.skodaforum.nl/forum/i/iemand...
Hier staat mijn topic op het Skoda forum met video.
Heb de dealer de foutcodes laten wissen en de airco (punt 4) was het enige dat terugkwam.
Dit onderdeel is inmiddels besteld.
Hier start de auto altijd weer zoals normaal.

Ik kan nu inmiddels zelf uitlezen met origineel stekker + software.
Waarschijnlijk kan ik nu zelf de feultrims uitlezen.
Moet dit nog opzoeken, maar indien u makkelijk kunt vertellen hoe, dan kan ik dit uitvoeren.

srananmang 0

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.