Skoda Fabia 2009: 4 zwarte bougies

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 63

Nieuwe bougies erin dan loopt de auto 5 minuten perfect, dan begint hij te horten en stoten en inhouden. Zelfde probleem op lpg.
4 bougies allemaal zwart van carbon ook zwart uit uitlaat.
Auto geeft geen storings code.
O2 sensors, map sensor getest en goed, motor timing is goed, compressie & lektest goed.

Wat zie ik over het hoofd?

ferryherry

Geplaatst door ferryherry (215) , lid sinds 1 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Skoda Fabia? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

kaleido 1 (1425) PRO, 1 maand geleden

Loopt hij niet op beide brandstoffen ?

Hans4040 (300) PRO, 1 maand geleden

Motorolie op peil en schoon? (zodat de klepstoters goed gevuld worden)

ferryherry (215), 1 maand geleden

Kaleido, beide brandstoffen het zelfde probleem, lpg net even erger met inhouden.
Hans, motorolie schoon en op peil kleppen tikken niet.

    Ik vermoed dat kaleido vraagt of ie niet gelijktijdig op zowel benzine als LPG draait. ;-) - quikfit (715), 1 maand geleden

kaleido 1 (1425) PRO, 1 maand geleden

Precies

ferryherry (215), 1 maand geleden

Heeft iemand ooit meegemáakt dat er een kat verstopt zit? Of beide ? Of uitlaat?
Er zit geen zichtbaar schade aan.
Zijn er methodes om dit te testen?
Of gaan mijn verdenkingen de verkeerde kant op?

Beunhaas (485) PRO, 1 maand geleden

EGR klep in orde?

ferryherry (215), 1 maand geleden

Heeft geen EGR

Beunhaas (485) PRO, 1 maand geleden

Hoor ie wel te hebben, is tie weggeschreven of verwijderd?

ferryherry (215), 1 maand geleden

Auto is origineel, ik dacht dat ze bij dit type onder de gasklep zitten maar heb daar geen egr aangetroffen of kan het ook ergens anders zitten?

Beunhaas (485) PRO, 1 maand geleden

Een EGR zit ergens tussen uitlaatspruitstuk en inlaat, maar de exacte lokatie weet ik niet

ferryherry (215), 1 maand geleden

Net voor de zekerheid gekeken maar waar deze bij andere modelen met bxw motor zitten heeft deze niets, ook zijn er geen sporen te bekennen dat er ooit iets heeft gezeten.

kaleido 1 (1425) PRO, 1 maand geleden

Is de auto al eens uitgelezen ?
Als er een temperatuursensor een verkeerde waarde aangeeft , veel te koud dan wordt er teveel brandstof ingespoten.

ferryherry (215), 1 maand geleden

Fijn dat jullie meedenken, ik heb hem uitglezen en temp, map en o2 geven geen abnormalen waardens. Timing wel maar dat komt door onstabiel toerental.

Ik zag net een filmpje op youtube over een bxw motor die het zelfde klinkt, volgens de youtuber was de spie gebroken van de nokkaspoelie. Dit ga ik morgen onderzoeken.

check

Beste antwoord, geplaatst door ferryherry (215), 1 maand geleden

Probleem opgelost, kleine snaar stond te slap waardoor het leek dat het op tijd stond maar uitlaat stond 1 tand te laat

Hans4040 (300) PRO, 1 maand geleden

Mooi zo, bedankt voor de feedback.

ferryherry (215), 1 maand geleden

Misschien nog wel handig om erbij te vermelden dat niet iedere auto een EGR heeft. Na veel speurwerk blijkt dat als autos zonder egr aan uitstoot eisen voldoen het niet verlicht is en dus af fabriek geen EGR hebben.
De VW bwx motor is dus schoon genoeg, het zou me niet vebazen dat het komt doordat deze 2 katalysatoren heeft.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.