Afkeur APK met viergastest. Benzine op het randje. Lamdasonde is goed, bobine is goed. Kabels ook goed, geen leesfout. Toch maar kabels vervangen omdat de auto stationair wat schommelt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=BACCARA]Afkeur APK met viergastest. Benzine op het randje.[/quote]
hoezo op het randje ? ze hebben helemaal niets te doen meten op benzine, auto loopt immers op LPG.
Gr. paul
volgens mij is hij op gas te hoog en op benzine op het randje als ik het zo opmaak uit zijn verhaal,
inderdaad benzine niet van belang hoofdbrandstof is gas en daar moet opgemeten worden
gr jan
Hallo iedereen, ik bedoel ermee aan te geven dat de auto op benzine nog wel door de keuring zou komen. M.a.w. als het op benzine ook niet goed is dan is er meer aan de hand.
17 jaar
gastank leeg rijden en dan afmelden
rijd niet op gas dus vermelden hoofdbrandstof niet gemeten
opgelost
[quote=CARS&MOTORS]gastank leeg rijden en dan afmelden
rijd niet op gas dus vermelden hoofdbrandstof niet gemeten
opgelost[/quote]
nee zo werkt het niet als er op het kentekenbewijs een G staat dan moet de auto daar ook op rijden en afgemeld worden
gr jan
Indien de personenauto is uitgerust met meer dan één brandstofsysteem, wordt de controle uitgevoerd wanneer de motor wordt gevoed met de hoofdbrandstof zoals deze is vermeld op het kentekenbewijs.Het tweede brandstofsysteem wordt eveneens gecontroleerd indien het mogelijk is de motor op de tweede brandstof te laten draaien. Indien controle van het tweede brandstofsysteem niet mogelijk is, wordt dit vermeld op de voorzijde van het keuringsrapport.
(c) RDW (opgemaakt door I. Pantic)
en als er dan een defect aan de gas instalatie is of hij draait er niet op dan is de hoofdbrandstof BENZINE
indien de personenauto is uitgerust met meer dan één brandstofsysteem, wordt de controle uitgevoerd wanneer de motor wordt gevoed met de hoofdbrandstof zoals deze is vermeld op het kentekenbewijs.Het tweede brandstofsysteem wordt eveneens gecontroleerd indien het mogelijk is de motor op de tweede brandstof te laten draaien. Indien controle van het tweede brandstofsysteem niet mogelijk is, wordt dit vermeld op de voorzijde van het keuringsrapport.
(c) RDW (opgemaakt door I. Pantic)
en als er dan een defect aan de gas instalatie is of hij draait er niet op dan is de hoofdbrandstof BENZINE!!!!
Maar dat staat niet in de keuringseisen Dus afkeur
gr jan
klopt ook niet, hoofdbrandstof BLIJFT lpg, indien niet mogelijk de tweede brandstof te meten wordt dit vermeld.
Hoofdbrandstof IS EN BLIJFT lpg, dit staat op KENTEKEN.
Groeten Marcel
Maar daarmee is vraagsteller niet geholpen.
Misschien toch maar een ritje naar de lpg specialist wagen, misschien moet het systeem wat bijgesteld worden.
Bougies iets krapper kloppen wil ook wel eens helpen ( 0.7mm zetten)
Ik had eenzelfde euvel met mijn 1.6 75 kW op LPG (AG G3). Daar was valse lucht de oorzaak. Nieuw vacuum slangetje en lambda was weer 1.000
17 jaar
Ik ben met de auto naar een gasspecialist geweest. Heeft de auto uitgelezen en afgesteld en wat gereinigd. De uitlaatgastest was nu goed voor de keuring. Was nog niet optimaal, maar wel onder de maximaal toegestane waarde. In principe was er dus nog niets stuk. Hiermee wil ik de topic sluiten.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Octavia of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar