Deze motoor loopt op 3 cilinders. We hebben compressie gemetemn en daaruit vloeit voort dat cilinder 3 geen compressie heefty, vermoedelijk lekke klep.
Probleem is dat de kop er nu af moet en de vraag is of er mensen zijn die hier ervaringstips willen delen? Speciaalgereedschap lijkt onontbeerlijkl, maar hoe kom je daar aan als er geen mogelijkheid is om dit bij een dealer te lenen of kun je dit op een andere manier oplossen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De 'BLF' Heeft een ketting distributie en om de kop te demonteren zal eerst het carter en daarna het distributiehuis verwijderd moeten worden alvorens de cilinderkop te kunnen demonteren.
Betreft afstelling van de timing is wel gereedschap voor nodig voor zowel nokkenassen als krukas.
Het zal niet goed gaan zonder deze gereedschappen.
Kijk ook goed naar slijtage van de ketting en geleiders.
Hou ook rekening met grote kans op verhoogd olie verbruik na een cilinderkopdemontage.
' Gevaarlijke ' motoren als ze al wat aan kilometers weg hebben en je komt vaak meer gebreken tegen is mijn ervaring.
Dankje Marjacq, we hebben ondertussen de afstelgereedschappen kunnen lenen en gaan ermee aan de slag. Moet wel gaan lukken lijkt me.
Cilinderkop gedemonteerd. Carter hoefde er trouwens niet onderweg maar dat terzijde. Kop bleek een lekke klep te hebben, maar dat kwam door koolaanslag. Gereinigd bij revisiebedrijf en opnieuw de kleppen ingeslepen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Octavia of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar