Deze wagen is door wegenwacht binnengebracht omdat auto "niet meer trok en raar deed". Is geen klant dus kennen we de historiek ook niet. Voertuig heeft 86.000 km. Inderdaad motor draaide "vierkant" met de nodige foutcodes die ons er van overtuigden dat het het gekende VW-probleem is van de gerokken distributieketting. Eigenaar op de hoogte gebracht dat we een bijkomend gereedschap dienden te bestellen. Gisteren willen we aan de wagen beginnen en start hij gewoon niet meer : motor draait als gek rond als met een gebroken distributieriem.
Alvorens maandag verder te kijken is mijn vraag aan de Skodakenners of er hier geen nota over is bij de Belgische dealers? Eigenaar is tot op heden altijd bij dealer op onderhoud geweest.
Alle tips zijn welkom, want we spreken hier van een serieus kostenplaatje als de kleppen moesten geraakt zijn.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bekend probleem opgerekte ketting bij dit blok maar gebroken heb ik nog niet gezien.
Er was geen terugroepactie op maar wel een schrijven, misschien heeft die klant nog iets van coulance erop.
Denk dat ketting nu echt te ver is versprongen of de spanner is uit elkaar geklapt maar bij geen coulance oid dan zou ik een nieuwe ketting erom leggen en ff starten eventueel zonder deksel en kijken of hij aanslaat of überhaupt nog iets wil doen.
Vandaag akkoord gekregen van klant voor herstelling. Hij verwacht geen coulance meer wegens eerdere problemen tijdens waarborgperiode. Maar dat is iets anders. Dat is tussen eigenaar en dealer.
Dekseltje gelost van nokkenas, ketting idd niet gebroken : nokkenas draait gezwind mee. Maar motor draait toch in het "ijle". Morgen beginnen we eraan.
Nieuwe ketting gestoken, motor juist gezet, terug gemonteerd : compressie is 0,00000.
Dat wordt dus openen....
Effe de werktijden nagekeken : om de cilinderkop te demonteren worden 522 minuten toegekend........
Moderne wagens........
4 inlaatkleppen staan krom.
Voertuig is ondertussen hersteld en "liep" terug als een treintje. Enkel is er nu een probleem : batterij loopt leeg na een paar dagen.
Wij hebben vandaag vastgesteld dat de koelvin spontaan begint te draaien als het voertuig geparkeerd staat. Als je het voertuig opent met de afstandsbediening stopt de koelvin om dan nog een paar seconden door te draaien en stil te vallen.
Geen enkel foutcode aanwezig, buiten degenen die wijzen op een "platte batterij".
Heeft iemand dit al meegemaakt?
Enkele keren meegemaakt bij Volkswagen en Audi , bij vervanging van het complete koelerpakket storing verholpen.
Thx voor de info. Het probleem van de koelerfan heeft zichzelf blijkbaar opgelost........
Maar eigenaar heeft wel al vier maal koelvloeistof moeten bijvullen. Telkenmale vindt hij een vlek op de grond en de bodemplaat is nat dan ook.
Maar wij vinden echt geen lek....... Raar maar waar.
Voertuig komt volgende week gedurende enkele dagen terug in de werkplaats.
systeem op druk gezet en er is een lek tussen het "bizarre" thermostaathuis en de aansluiting met de pijp van de waterpomp.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Octavia of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar