👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Door een doorgebrande bougiekabel EPC melding. Na vervanging van de kabel en resetten van de foutcodes, o.a. gasklephuis, rijd de auto weer goed. Dat blijft niet zo. Na een stuk rijden springt de EPC weer ophet dashboard. De ANWB conclusie is dat de gasklep positie de ene keer wel goed wordt doorgegeven en het volgende moment niet en de EPC weer doet branden. Nu is mijn vraag,wat is er defect en is dat relatief gemakkelijk op te lossen.Ik denk dan aan vervanging van een sensor. Onderdelen sites geven geen gaskleppositie sensor aan voor deze auto. Wat zou het dan kunnen zijn? de stekker die aan het gasklephuis zit met contactspray behandeld.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ondertussen ben ik verder op de onderdelensites gaan kijken naar gaskleppositie sensors. Blijken wel leverbaar, maar bij autodoc en onderdelen24 niet op voorraad. Zijn er misschien naast de gaskleppositie sensor nog andere mogelijke oorzaken? Graag zie ik reacties tegemoet.
De auto heeft een gemotoriseerde gasklep, dus die zal geen losse gaskleppositiesensor hebben. Probleem kan in de gasklep zitten, maar evengoed pedaal of bedrading ergens. Je zult mbv een schema de diverse bedrading moeten meten. Je schrijft dat je lampje is gaan branden op een defecte bougiekabel, dat klopt dan dus eigenlijk niet? Wat zijn de foutcodes? Is er niet gewoon nog een kabel en of bobine defect? Dat komt iig veel vaker voor.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Octavia of stel zelf een nieuwe vraag.
10 uur