close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Skoda Superb: koppelomvormer slipt pulserend

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8 v6

Beste forumleden,


Bij mijn auto (skoda superb v6 TT automaat) treed sinds kort het volgende op:

Als er versneld wordt in de hogere versnellingen, of bergop gereden wordt, of met de caravan gereden wordt (dus als de motor kracht moet leveren) dan varieert het toerental van de motor met zo'n 100 toeren. Dit varieren gaat met een ritme van zeg 1 sec. (ongeveer 0.8 sec normaal en dan 0.2 sec zo'n 100 toeren hoger)
Het is een beetje hetzelfde alsof je met een handbak steeds de koppeling een beetje intrapt zodat die iets slipt.

Als ik de automaat in de manual stand zet is het meteen over!
Kan dit een probleem zijn met de koppelomvormer of moet ik het ergens anders zoeken?
Mijn garage tast nog in het duister, dus alle input is welkom :-)

Bij voorbaat dank,
Groet,
GBra,

Geplaatst door

GBra (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zit er verschil in hoe de lockup wordt gedaan in automaat stand of manual stand?

Meer info over het pulserende slip effect:
Het treed alleen op tussen de zeg 40 en 90 km/h. Voor zover ik kan achterhalen alleen in 3e, 4e en 5e versnelling. Bij een koude start is het niet zo merkbaar. Het pulserende is er dan wel, maar het toerental verschil is niet zo groot.
Zo af en toe in de manual stand gaat bij gas geven het toerental even omhoog om daarna meteen weer te zakken naar de oorspronkelijke waarde. Daarna accelereerd de motor normaal.

Groet,
GBra

GBra 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Superb of stel zelf een nieuwe vraag.