Ik heb al een tijdje het probleem dat motor niet soepel loopt tussen 2000 en 3000 toeren, bij doortrekken en stationair geen probleem.
Het is geen stotteren maar net alsof je steeds beetje gas geeft en dan weer los laat.
Heb een print screen gemaakt van het moment dat het probleem zich voordoet:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-TIQTEDHP-D....[/img]
Heb al andere benzine getankt, LMM gereinigd, gasklephuis schoongemaakt en opnieuw ingeleerd (nog geen leerwaarde van ECU gewist).
Heb ook probleem met tanken dat tank niet altijd vol is en foutmelding van dampafzuigsysteem die terug komt maar daar zou ie niet slecht van moeten gaan lopen ???
16825 - EVAP Emission Control Sys
P0441 - 35-10 - Incorrect Flow - Intermittent
Hier ga ik van de week het actief koolstoffilter van vervangen want alle leidingen zijn in orde.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-3GYUFJXJ-D....[/img]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Inmiddels compleet tankje vervangen en probleem met tanken is opgelost, ook geen storingen meer in geheugen.
Echter het niet mooi soepel lopen t/m 3000toeren is er nog steeds, maar ook weer niet constant.
Inmiddels ook de platinum bougies vervangen.
Rijdt nu 2dagen met losgekoppelde LMM rond, en geen problemen meer gehad, dus die ga ik maar eens vervangen.
Afgelopen zaterdag LMM vervangen, moet zeggen dat hij nu soepeler en beter doortrekt echter het "schommelen" is er nog steeds.
Zit nu te denken aan massa vliegwiel ?????
Zou de EGR er iets mee te maken kunnen hebben ? Het vreende is dat het niet altijd is maar wel altijd bij koude motor, bij warm soms wel soms niet.
Verder nog steeds geen foutmeldingen in ecu opgeslagen.
Inmiddels ook al de disbobines uitgesloten, injectors laten testen en reinigen echter het probleem doet zich nog steeds vaak voor, soms niet.
Na vervangen van lambdasonde voor de kat was het weer iets minder maar nog niet weg.
Auto gisteren bij dealer in duitsland geweest, hier hebben ze een kapotte pakking van de slang die vanaf de turbo komt vervangen, het lijkt opgelost nu.
Inmiddels een hele tijd verder en probleem lijkt zo goed als weg te zijn.
Deze motor zou probleemloos op euro 95- E10 moeten lopen, maar nadat ik deze niet meer heb getankt waren de problemen na de 3e tankbeurt zo goed als verdwenen.
Zelfs beide dealers waar ik ben geweest stonden hier vreemd van op te kijken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Superb of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar