Skoda Favorit 1994: Loopt slecht stationair

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Hallo,
Ik heb een skoda favorit die goed start(met bijgeluiden) maar loopt slecht stationair. Het lijkt net alsof je gas geef en weer los en weer gas en weer los etc. Zo klinkt het als hij stationair loopt. Als je rijdt houdt hij in en moet bijna het hele gaspendaal intrappen om goed snelheid te maken. WIe kan mij hierbij helpen.

bvd

spoorzoeker

Geplaatst door spoorzoeker (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Skoda Favorit? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

zie aan je bouwjaar dat er nog garantie opzit
flinke motor heb je dr ook instaan zo'n 3 liter blok??
wel uniek die diesel in de favorit

spoorzoeker (0), 16 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]zie aan je bouwjaar dat er nog garantie opzit
flinke motor heb je dr ook instaan zo'n 3 liter blok??
wel uniek die diesel in de favorit[/quote]
Oeps dat is uiteraard niet correct. Heb het even aangepast.

henkie4437 (0), 16 jaar geleden

Hoi Dennis. Zoals jij het zegt klinkt het een beetje of hij ergens valse lucht aanzuigt. Dit kun je controleren om bij je inlaatspruitstuk eens te gaan spuiten met remmenreiniger. Als ineens je toeren op gaan lopen zit daar in de buurt het lek.

spoorzoeker (0), 16 jaar geleden

[quote=henkie4437]Hoi Dennis. Zoals jij het zegt klinkt het een beetje of hij ergens valse lucht aanzuigt. Dit kun je controleren om bij je inlaatspruitstuk eens te gaan spuiten met remmenreiniger. Als ineens je toeren op gaan lopen zit daar in de buurt het lek.[/quote]
Bedankt Henk, maar als hij valse lucht aanzuigt dan blijft hij toch hoog in de toeren lopen?
Remmenreiniger kan het ook met iets anders??

henkie4437 (0), 16 jaar geleden

Nee,hoor. Ik heb precies hetzelfde gehad. Bij mij was er een slangetje los geschoten. Dan gaat je toerental heen en weer. Het zogezegde zagen. Controleer je slangetjes op scheurtjes of breuken. En natuurlijk kun je iets anders gebruiken dan remmenreiniger. Zoals een busje starthulp of zo. Succes. Laat even weten wat het is/was. Gr.Henk.

spoorzoeker (0), 16 jaar geleden

[quote=henkie4437]Nee,hoor. Ik heb precies hetzelfde gehad. Bij mij was er een slangetje los geschoten. Dan gaat je toerental heen en weer. Het zogezegde zagen. Controleer je slangetjes op scheurtjes of breuken. En natuurlijk kun je iets anders gebruiken dan remmenreiniger. Zoals een busje starthulp of zo. Succes. Laat even weten wat het is/was. Gr.Henk.[/quote]
Ik heb vochtverdrijver erop gespoten en het leek erop dat hij iets hoger in toeren opliet toen hij aan het zagen was. In het slangetje zijn scheuren zichtbaar. Misschien dat dit het probleem is. Ik ga het slangetje vervangen. Ik laat het resultaat weten.

spoorzoeker (0), 16 jaar geleden

Hij loopt nog steeds slecht en tijdens het rijden houdt hij in. Ik heb wel gemerkt dat de uitlaat voor, volgens mij op de verbindingnaat met de katalysator, lek is. Kan dit de reden zijn dat hij slecht loopt???

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

ja kan
valse lucht als de lambda na het lek zit
meet ie een te arm mengsel en gaat verrijken

spoorzoeker (0), 16 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]ja kan
valse lucht als de lambda na het lek zit
meet ie een te arm mengsel en gaat verrijken[/quote]
Bedankt voor je snelle reactie, ik ga morgen kijken of ik de lek dicht kan maken. De lambda sensor zit vlak voor de lek, richting motorblok

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

probeer los te maken
nieuwe pakking monteren
desnoods oude boutjes doorslijpen en nieuwe monteren met koperen moeren
kan je ze later makkelijk los krijgen als t ooit nodig is

spoorzoeker (0), 16 jaar geleden

duidelijk, bedankt voor je tip. Heb morgen vrij dus kan ik lekker effe knutselen.

spoorzoeker (0), 16 jaar geleden

Een andere slang en de lek in de uitlaat is dicht. Hij loopt nog steeds slecht.
Als je 80 km per uur rijdt continue dan loopt hij goed maar met versnellen beroerd.
vonkt goed, bougiekabels vervangen,rotor.

wat kan het nog zijn???

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

lambda waardes meten
moet tussen 0.1 en 1 volt schommelen

spoorzoeker (0), 16 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]lambda waardes meten
moet tussen 0.1 en 1 volt schommelen[/quote]
dat kan ik gewoon met een volt meter op de sensor meten?

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

ja afhankelijk van 2/3 of 4 draads
wit en zwart

spoorzoeker (0), 16 jaar geleden

Ik kan de spanning niet meten op de draden, ze zijn geisoleerd. Ik heb de lambda sensor eruit gehaald(was helemaal wit) en eentje bij de sloop gehaald. Die was zwart, omgeruild en nu loopt hij stukken beter. hij houdt niet meer in tijdens het optrekken. alleen is hij niet erg vel, maar misschien hoort dat bij een skoda.

bedankt voor je tips

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

hee je hebt een 1300 cc in 1200 kg staal
geen ferari b20 met 650 pk van 600 kg kevlar en titanium

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Favorit of stel zelf een nieuwe vraag.