Skoda Favorit: favorit co2 3 testen 4 goed

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 eco

vraag waar het aan kan leggen de 3 testen waren slecht schomelende co2 en de 4 test was goed
bij de apk keuring werdt wel afgekeurt cabrateur is pas schoongemaakt hij zeg luchtfilter misschien vuil maar ligt net een nieuwe in weet iemand een oplossing ervoor kan het aan de katelisator liggen

berend25

Geplaatst door berend25 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Skoda Favorit? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Voordat ik iets kan zeggen moet ik wel de uitslag weten. Hoe hoog was het co? Was de lambdawaarde wel goed?
Was het co op toeren wel goed? Heb jij op je kenteken bewijs deel 1 de vermelding U9 of E2?
Wat is de exacte datum ingebruikname? Daar moet ik eerst antwoord op hebben om je vraag doeltreffend te kunnen beantwoorden!

Hoor het wel, mvg

Sytze

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=sytze]Voordat ik iets kan zeggen moet ik wel de uitslag weten. Hoe hoog was het co? Was de lambdawaarde wel goed?
Was het co op toeren wel goed? Heb jij op je kenteken bewijs deel 1 de vermelding U9 of E2?
Wat is de exacte datum ingebruikname? Daar moet ik eerst antwoord op hebben om je vraag doeltreffend te kunnen beantwoorden!

Hoor het wel, mvg

Sytze[/quote]
sytze
de 4gas test geld pas van af 31 12 1994 toch
dus alleen co meting is voldoende
en de waarde mag max 3.5 % co zijn

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 17 jaar geleden

4 Gastest geld van af 31 12 1992
Oiram

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

goed lezen,
alleen bij brandstof lucht dosering continu en fabrieks matig lambda regeling en u9 of e2 op kenteken vermeld.anders meten van af 1992 en 0,3 % indien ingebr genomen voor 1 juli 2002
dus deze auto hoeft alleen maar aan de eis te voldoen van 0,3 %
enidd van af 92 .
maar deze auto heeft nog een carburateur
en dus geen lambda

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]goed lezen,
alleen bij brandstof lucht dosering continu en fabrieks matig lambda regeling en u9 of e2 op kenteken vermeld.anders meten van af 1992 en 0,3 % indien ingebr genomen voor 1 juli 2002
dus deze auto hoeft alleen maar aan de eis te voldoen van 0,3 %
enidd van af 92 .
maar deze auto heeft nog een carburateur
en dus geen lambda[/quote]
deze heeft geen carburateur... lijkt er wel wat op maar is een monomotronic, van de firma bosch.

paul,

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

hij schrijft van wel
dus ik geloof dat direct

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]hij schrijft van wel
dus ik geloof dat direct[/quote]
ik las het zelf ook, vaak wordt deze aangezien als zijnde caburateur, heeft er veel vanweg maar schijn bedriegt.

paul,

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

ok ik ben stil tevreden en overtuigd

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 17 jaar geleden

Maar BEREND25 heeft nog geen antwoord gehad op zijn vraag.
Ik denk Lambdasonde.
Je kunt het beste vragen of ze hem even willen testen, maar hij is het wel heel vaak.

Kelly?? die vrouw van het schaatsen??
Oiram

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

schaatsen!! je bedoelt nog niet Dancing on Ice ... je gaat hier toch niet vertellen dat jij daar naar kijkt he ;)

paul,

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

maar sytze wacht nog steeds(ik ook) op de gemeten waarden.
krijg helder h vermoeden dat de keurmeester iets wil bij verdienen.
anders had ie de waarden opgeschreven op afkeur formulier.
zeker niet gehad he
nee dacht ik al anders had je ze zo opgegeven.
krijg je t weer
die garages(keurmeesters)zijn allemaal oplichters.
mazzel dat ik als keurmeester dan niks vraag voor mijn advies.
moet k eigelijk welgaan doen,kan ikn nieuw toetsenbordje kope
deze slijt as de ,,,,re

berend25 (0), 17 jaar geleden

op de kenteken is het een u9 en lamba is toch dat ding bij de uitlaat met een stekkertje zit er gewoon op hoor co2 meting niet gezien enkel de laatste test 4 was goed ... de vorige ging op en neer bleef niet stabiel staan motor was gewoon op bedrijfs tempratuur

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

hoe bedoelje de laatste test 4 was goed
heeft ie 4 keer getest?????
een viergas meting is niks anders dan een meting stasionaar en op 2500 toere
kvraagme af wat ie gedaanheeft

berend25 (0), 17 jaar geleden

hij heeft 1 test gedaan met vier metingen 3 waren slecht liep op en neer de laatste was goed hij gaf wel gas ..
en afkeur raport heb ik niet gehad omdat het een goede kennis is van me maar heeft wel gezegt dat misschien de luchtfilter vuil is ..

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

moet toch de waarden vd meting weten voor advies

berend25 (0), 17 jaar geleden

hij zei moet 0.3 zijn maar hij gaat van 3 naar 4 en van 4 naar 2 en zo blijft hij heen en weer gaan

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

lekage inlaat zijde lucht(vacuum slang o.i.d.
kan lambda zijn maar denk t niet aan de gegevens te zien.
of lek tussen kop en kat voor de lambda sensor

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Zal ik dan maar weer es?

Een meting is goed bevonden als ie tenminste 20 seconden onafgebroken voldoende is geweest.
En de eisen voor personeneauto's: vanaf 01/01/1993 moet een 4 gastest plaatsvinden, behalve als er geen u9 of e2 op deel 1 staat en jonger is dan 01-01-1996. 4 gastest is co stationair 0,5 % co en bij 2500 rpm 0,3 % en een lambdawaarde die ligt tussen 0,93 en 1,03
Hoeft ie geen 4 gastest dan alleen stationair meten en die mag niet hoger zijn dan 0,5 %

Sytze

ps. uitzondering!!! heb je geen lambda geregeld systeem dan mag het co, tenminste als er geen voertuigeisen voor dat type auto in het boek staan 3,5%.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Favorit of stel zelf een nieuwe vraag.