Ik heb een probleem met m'n temp. van de motor. Het duurt lang voor ie op 90 graden staat, en als ie er op staat loopt ie snel terug naar ong. 70 graden. Kachel word dan ook kouder. Thermostaat vervangen, geen resultaat. Onder garantie weer nieuwe thermostaat, echter weer geen resultaat. Als ik met de kachel uit rijd, staat de temp.meter na ong. 5 km op 90 graden en blijft daar stijf op staan. Nu denkt de garage dat de kachel radiateur verstopt zit. Aangezien m'n auto geen kachelkraan heeft, en er dus altijd doorstroming is ongeacht de kachel instelling, lijkt me dit sterk. Vandaag de kachel radiateur doorgespoeld en deze liep goed door en er kwam alleen helder water uit en geen viezigheid. Rij nu rond met de kachelslangen doorgelust om te kijken hoe de temp. zich nu houd. Temp. blijft nu goed. Waterpomp pompt het koelvloeistof ook goed rond. Iemand enig idee hoe dit kan?
Grt. Johan.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de kachel radiateur verstopt zou zitten heb je geen doorstroming dan heb je het zelfde effect als wat je nu met doorgeluste slangen hebt, maar als de temp 90gr is dan gaat schijn baar de thermostaat open en zakt naar 70gr, maar zit er wel de juiste thermostaat in
Thermostaat is uitgezocht op chassisnummer en origineel bij dealer vandaan. Hij is hetzelfde als degene die er uit kwam. Wat ik nu probeer uit te sluiten met het door lussen van de slangen is de kachel radiateur. Als temp. weer vreemd doet is die niet de oorzaak.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Octavia of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar