auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Skoda Octavia: Slechte start

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 MPI

In onderstaand filmpje kunnen jullie zien waar ik de tweede winter al mee kamp. Het probleem doet zich alleen voor als ik de auto voor de eerste keer start, tweede keer is het probleemloos. Motor slaat nog net niet uit, maar staat aardig te prutelen.
Op het filmpje kan je zien dat het probleem weg is als ik stationair goed gas geef. Verlichting gaat ook aan en uit op, de ritme van de toerenteller. Verleden jaar bougies vervangen, labdasonde vervangen, maar probleem blijft.
Overigens is het probleem niet altijd, maar heb wel het idee dat het met koud en vochtig weer het meest voorkomt. Bij alleen koude wil hij wel eens gelijk goed starten, ook niet altijd.
Ook als er eenmaal mee gereden is, komt het probleem de rest van de dag niet meer voor.


http://youtu.be/4TRWCgkGYjc

http://youtu.be/U6ZlFdPPgBc

Geplaatst door

ricky030 (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bekabeling???? in de avond motorkap open starten en kijken. Auto'tje van mijn nichtje had dezelfde kuren...in het donker leek het wel vuurwerk op de kabels/bobine/verdeler. Eenmaal warm gereden geen probleem meer.
Alles vervangen, alles weer OKE
Het is maar idee misschien kom je er wel verder mee

ron001 0

9 jaar

het kan de kabels zijn van de bougies wat Ron beschrijft,
of de Gasklephuis erg vervuild moet gereinigd worden en opnieuw in geleerd worden.

Tiguan 0
badge

9 jaar

Bougies en kabels zijn verleden jaar allemaal vervangen en de rest is nagekeken, probleem is gebleven.
Als het de gasklephuis erg vervuild zou zijn, moet hij dan niet elke keer slecht starten, ook 's zomers?. Er zitten ook normale start tussen. (voor mij doen dan)

http://youtu.be/opWARDznsMg Dit was een dag tussen de twee slechte starten, zelfde weersomstandigheden. Koud en vochtig.

ricky030 0

9 jaar

Oke terug naar de tekentafel, Denk dat diagnose toch de oplossing is, dan kunnen ze kijken of het signaal van de transmitter gaspedaal goed is en/of of de waarde die binnenkomt op ontvanger gasklep huis klopt....is wel rottig met een welles nietes storing

ron001 0

9 jaar

10 maart moet hij naar de garage voor z'n 120.000km beurt en zullen er dan naar kijken. Ga nu naar een andere garage, want de garage die zich over dit probleem heeft gebogen weet het niet meer. Kan hem ook niet met vagcom uitlezen.

ricky030 0

9 jaar

Vagcom is goed om zulke auto's uit te lezen en inleren, of ze kunnen er niet mee omgaan. probeer een andere garage die wel verstand van zaken diagnose heeft.

succes
tiguan

Tiguan 0
badge

9 jaar

Hier even een update.....


Gisterenavond mijn auto naar een Bosch Car Service gebracht voor 120.000km beurt en APK (en onderzoek naar startprobleem).

Het gasklephuis was erg vervuild en hebben deze schoongemaakt. De laatste tijd verbruikte hij veel olie augustus 2014 1 loter bijgevuld en verleden week weer een liter. Vandaag stond het oliepijl weer erg laag. Volgens hun kan dit met de vervuiling te maken hebben. Ze vervangen de oliefilter en willen na drie maanden weer een oliecheck doen, kijken of dit het probleem was.

Hij blijft nog een nachtje logeren, om hem morgen weer met een koude start te zien. Duimen voor strenge vorst vannacht.


Wordt vervolgd......

ricky030 0

9 jaar

Nou de auto heb ik teruggehad en gaat maandag alweer naar de garage.
Tijdje goed gegaan, tot vandaag. Vanmorgen geen probleem (ondanks koud weer vannacht) en klein stukje gereden ivm boodschappen.
Daarna heeft hij tot 15.00 uur stilgestaan voordat ik weer ben gaan rijden. Buitentemp was 5 graden, maar de gevoelstemp was zeker lager. Start was weer belabberd en lampje van de airbag ging branden.
Ben gelijk naar de garage gereden en de computer gaf een storing in de airbag aan van de bestuurderskant.
Deze is opgelost en verder weer niets te vinden. Hij vond het jammer dat ie geen motorstoring gaff, want nu is het gissen. Hij had het er eventueel over om het gasklephuis te varvangen of te repareren, maar weet dat nog niet omdat het niet constant is.

Hoeveel kosten moet ik nog gaan maken........

Wordt weer vervolgd.....

ricky030 0

9 jaar

Ik had met mijn exact dezelfde octavia ook heel af en toe dat ik 2-3x moet starten.
Heb zelf vcds en nooit een fout kunnen uitlezen, heb laptop tijdje in auto laten liggen en op moment dat hij niet starte direct uitgelezen, echter weer geen storing.
Na het reinigen en opnieuw inleren van gasklephuis heb ik het nog slechts 1x gehad, en dat is een paar maanden geleden.

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

http://youtu.be/pco1A5nGQfU

Bovenstaand filmpje was van vanmorgen. Gisteren gewoon goed warm gereden, maarbtoch een zeer slechte start.

Wat me opvalt is het brandstofverbruik, te zien in het display. Overigens toen ik uitstapte hing er een hele benzine lucht achter de auto.

Ook toen mijn vrouw wegreed, een boel witte rook uit de uitlaat. Is dit te verklaren?

ricky030 0

9 jaar

Vanmiddag met een nog warme motor gestart. Zie het erg grote verschil in brandstofverbruik. Logisch dat bij een koide start meer brandstof wordt verbruikt, maar dit verschil lijkt me wel erg groot
Daarom ook die benzinelucht.

Zalmde filmpjes morgen bij de garage laten zien, misschien dat hun er iets mee kunnen.



http://youtu.be/HYn00Q_pAvA

ricky030 0

9 jaar

Als je benzine ruikt dan krijgt hij deze dus teveel, dat kan vele oorzaken hebben, lekkende injector, luchtmassameter, temp sensor.

Maar met rijden merk je dus helemaal niks ? alles normaal ?

Met rijden heb ik heel geen probleem, rijd perfect. Het is puur bij een koude start in de winter en dan ook niet altijd.

ricky030 0

9 jaar

Dat is vreemd en zal inderdaad een lastige fout zijn.

Heb net de auto weggebracht en het filmpje laten zien. Hij ging er haast wel vanuit dat het een nieuwe gasklephuis wordt. Hij zei dat het schoonmaken nooit voor 100% lukt, maar 80%. Het vuil dat achterblijft wordt door de warmte omgezet in een laklaag, wat niet te verwijderen is.

Wat mij tegenhoudt is dat de slechte start af en toe is en totaal geen last heb tijdens het rijden. Ook doet het probleem zich alleen in de winter voor. Dus mij lijkt dat als het daadwerkelijk het gasklephuis is, moet het probleem constant zijn.


Het is nogal een dure grap en vraag me dus af of het de moeite is?

ricky030 0

9 jaar

Er zijn genoeg reinigings middelen te koop waarmee je de gasklep gewoon 100% schoon kan maken. Alle bekende leveranciers leveren hier producten voor.

Elektrisch gezien wordt de klep daar natuurlijk niet beter van, maar dat is gedeelte is goed te controleren door te meten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Octavia of stel zelf een nieuwe vraag.