Hallo,
Ik heb een code met VCDS P1815. Auto gaat na paar seconde op storing. Achteruit werkt niet meer, auto blijft in 1 versnelling vooruit. Na enkele seconde rijdt de auto ook niet naar voren in de betreffende versnelling. P1815, kortsluiting N215 solenoid. Na demontage van de DSG6 stekker zit deze vrij veel olie in. Maar DSG olie geleidt niet dacht ik. Is het toch mogelijk dat dit hierdoor komt? Iemand tips?
Geen één DSG specialist deelt informatie. Het enige wat ze zeggen is kunnen we repareren. Prijzen tussen €1350 en €2700. Maar N215 solenoid kost me €120,- en kaart rond de €170,- Echter probeer ik te begrijpen waar de storing zit en hoe dingen uit te sluiten.
3 weken
DSG olie geleid inderdaad niet maar isoleert dan weer wel.
Als die olie in de aansluitcontacten komt maken die door de olie geen of slecht contact meer waardoor de solenoid uitvalt.
In de link staat een uitleg van de mogelijke oorzaken.
https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-1...
3 weken
Mechatronica is uitgebouwd. Printplaat (TCU) zit onder olie, waarschijnlijk een druk sensor in de plaat die lekt. Olie komt vanuit de printplaat behuizing naar de ronde stekker van de mechatronic. Op sensor N215 en N216 meet ik inderdaad kortsluiten, maar zodra ik de stekker losmaak van de printplaat is de korsluiting weg en hebben de sensoren een weerstand van 5,1 Ohm, wat binnen marge is. Het het aangeboden ter reparatie. Deze week hoor ik of het gerepareerd kan worden.
2 weken
Mechatronic is gerepareerd, echter zonder succes. Vandaag een nieuwe eronder gezet en alle problemen zijn opgelost. 👍🏼
18 uur
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Superb of stel zelf een nieuwe vraag.
Bel de dsg dokter eens , google.
3 weken