Hoi techneuten.
Ben in bezit van mijn derde nieuw gekochte TDI, heb inmiddels 35000 km op de teller staan. Sinds ik op vakantie ben geweest met de caravan heb ik na de vakantie het volgende probleem gekregen: Nadat ik de koude motor zonde enige problemen heb gestart en begin met wegrijden, zonder gasgeven, bemerk ik dat wanneer de drukgroep bijna hetzelfde toerental heeft als het vliegwiel een schokkerig gevoel in de aandrijving.
Dit is dus het moment waarop de koppelingplaat bijna geheel ingeklemd is.
Wanneer de motor geheel op bedrijfstemperatuur is, is euvel geheel verdwenen.
Ik rijdt praktisch nooit met een slippende koppeling. Zouden dit toch brandplekken op de voering kunnen zijn of heeft dit iets met de opwarmfase (koudloopregeling van de motor te maken. Ik heb dit probleem bij mijn andere TDI's nooit meegemaakt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat er verglaasde plekken op de plaat zitten.
Wat je kunt doen is de kopppeling een paar keer flink laten slippen.
Ik heb het ook bij verschillende autos gehad en liet ook nooit de koppeling onnodig slippen.
Door het af en toe flink te laten slippen verdween het weer voor een tijdje.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Octavia of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar