auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Skoda Felicia: skoda warm motor start niet

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine

Hallow,,

Best helpers


ik heb een skoda die bij koud motor goed start ,
maar wanneer die motor warm start die niet meer
want als ik een broodje ga halen en heb uit gezet en kom terug start die niet meer<

DANK JE WEL VOOR JULLIE HULP

Groetjes piet!!

Geplaatst door

kees piet (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat voor motor? uitgelezen? Temp.sensor?

motor 1.3L MPI

en heb uit gelezen motor
CODE: 65535 Systeem ok (als MIL actief is, ECU controleren)

kees piet 0

11 jaar

home → lijst met foutcodes klik hier om af te drukken

foutcode: 65535

Deze foutcode is alleen van toepassing op auto's uit het VAG-concern.
nl Regelmodule fout in geheugen
du Steuergerät defekt
en Internal Control Module Memory Error

Intermittent

Mogelijke verschijnselen:

Storingslampje (MIL) brandt
Startmotor doet het niet
Motor slaat niet aan

Mogelijke oorzaken:

Behuizing niet meer waterdicht. Motor Regelmodule (ECU) nat geweest
Bedrading en/of aansluitingen (!) van en naar de Motor Regelmodule
Aansluitingen op de Motor Regelmodule losgetrilt
Motor Regelmodule defect
Slechte aarding van de Motor Regelmodule op pin 10, 14, 18 of 24
Geen spanning op pin 37 van de Motor Regelmodule tijdens het starten

Mogelijke oplossingen:

Haal de Motor Regelmodule eruit en maak alles droog
Controleer (maak droog en schoon) de aansluitingen van de Motor Regelmodule
Vervang de Motor Regelmodule

Extra info:

Negeer deze fout NIET als je 'm aantreft in een belangrijke Regelmodule (Airbag, ABS etc.). Ga niet zelf experimenteren, ga hiermee naar de dealer !!!
bron Ross-Tech: de tools van de dealer kunnen deze fout ook niet wissen. Daar zijn argumenten voor.
Onzorgvuldig / ondeskundig handelen met airbags en airbag gerelateerde fouten kan leiden tot ernstige verwondingen, zelfs tot de dood. LEES DEZE LINK
Indien aangetroffen in een andere, minder belangrijke, Regelmodule (bv. radio) begin dan eens met 'm te negeren tenzij je functie-verlies constateert. Binnen de garantietermijn behoren dealers zo'n Regelmodule te vervangen, maar er zijn gevallen bekend met deze foutcode waar de dealer ze negeert i.v.m. fouten in de software van de desbetreffende Regelmodule.
Audi Airbag 6 & 7
Probleem: een fout in de acceleration sensor kan resulteren in deze foutcode.
Oplossing: vervang de Airbag Regelmodule en beide acceleration sensoren.
Audi Airbag 8
Probleem: vanwege een te laag voltage kan de Regelmodule zijn zelf-test niet succesvol afmaken.
Oplossing: vervang de Airbag Regelmodule en installeer een relais wat beschermt tegen een te laag voltage.
Bepaalde oudere Motor Regelmodules van TDI's welke een vacuüm verbinding met de Motor Regelmodule hebben.
Probleem: vacuüm verbinding verbroken, of voor de Motor Regelmodule, of binnenin de Motor Regelmodule.
Oplossing: controleer en repareer de vacuüm verbindingen.
Bron SvendeLaer: Foutcode 65535 wordt opgeslagen wanneer de unit niet meer [goed] communiceert. Het kan best zijn dat de unit zich op een gegeven moment verslikt heeft en nu 'in een andere taal' staat te blaten. Wat je zou kunnen proberen is het resetten van die unit opdat hij weer leert in welke 'taal' hij moet communiceren. Probeer het volgende eens:
Verwijder alle foutcodes en haal de auto van contact.
Haal de minpool van de accu los, haal daarna de pluspool van de accu los en bevestig de minpool van de accu (deze volgorde aanhouden om beschadiging van de elektronika te voorkomen).
Laat de auto zo een uurtje of 12 staan.
Haal de minpool los, bevestig de pluspool en bevestig de minpool (deze volgorde aanhouden om beschadiging van de elektronika te voorkomen).
Alle opgeslagen waarden zijn nu weg en de units moeten weer met elkaar 'leren' te communiceren. Kan best zijn dat nu die 'navi-unit' wel weer 'dezelfde taal' spreekt. Na deze aktie is ook de stand van je dagteller verdwenen [dus opschrijven wanneer je dat belangrijk vindt] en de instellingen van je radio/cd/dvd zijn ook pleite [dus voor het uitvoeren van de aktie eerst controleren of je alle codes en bedieningshandleidingen bij de hand hebt]. Baat het niet dan schaadt het ook niet [of je moet die radio niet meer aan de praat kunnen krijgen].

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 17 januari 2013. Bron
Verbeteringen / Aanvullingen Zoeken Bronvermelding Pas op Disclaimer Copyright © 2002-2013 G. Speek VAG-COM home

Specialist in VAG diagnoseSpecialist in diagnoseapparatuur voor alle automerken!
StatCounter - Free Web Tracker and Counter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Felicia of stel zelf een nieuwe vraag.