close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Skoda Fabia: stuurhoek sensor

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 sdi

wie kan mij vertellen hoe ik de stuurhoeksensor van een fabia 1.9 sdi kan vervangen! uit 2001

is dit gewoon los halen en vervangen of moet het stuur op een bepaald punt staan , en moet hij na die tijd afgesteld worden?

zit deze achter het stuur , of in t stuurhuis ?

groeten erik

Geplaatst door

dapperedodo (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb m inmiddels vervangen , geen resultaat!!

controle lampje stuurbekrachtiging knippert onregelmatig

ook doet de cruise control het soms niet,en brandt het lampje van de airbag, en de raw gaat ook onregelmatig !!!

is dit misschien een ecu probleem???

bij uitlezen gaf hij duidelijk de stuurhoeksensor aan

dapperedodo 0
badge

17 jaar

Volkswagen/Audi

Stuurhoeksensor calibreren

Priemus is niet verantwoordelijk voor schade of problemen die voortvloeien uit het gebruik van onderstaande instructies. Gebruik van onderstaande informatie is op eigen risico.

Deze procedure beschrijft hoe u de Stuurhoek Sensor (G85) kunt calibreren (in de 0 positie zetten). Deze komt voor in diverse VW/Audi's die uitgerust zijn met ESP (Electronic Stability Program). Deze procedure dient te worden uitgevoerd nadat de auto (opnieuw) uitgelijnd is of wanneer een van de volgende componenten is vervangen/uitgebouwd geweest:

ABS/EDL/ASR/ESP Regelapparaat (J104)

Stuurhoek Sensor (G85)

Stuurkolom

Voordat u aan deze procedure begint, dient de auto aan de volgende voorwaarden te voldoen:

Start het voertuig.

Draai het stuurwiel een slag naar links en een slag naar rechts.

Rijd een kort stukje op een vlakke ondergrond met een snelheid onder 20 km/uur.

Wanneer het stuur recht staat, stop dan de auto waarbij de willen recht dienen te staan.

Zorg dat het stuurwiel niet meer aangeraakt wordt.

Laat de motor lopen en zet het contact niet uit.

bron: priemus VAG-COM

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

ja en dan?

maar ook zonder calibratie moet ie toch wel bekrachtigen ?

en trouwens er zit geen esp op deze auto!!!

dapperedodo 0
badge

17 jaar

Je haalt toch niet de stuurhoek sensor met de leesring van de airbag door elkaar? Volgens mij hoort een stuurhoeksensor bij esp.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

nee ik heb de sensor al vervangen ( li in stuurhuis) met kabel naar bekr motor li v achter bumper ( onder accu)

dapperedodo 0
badge

17 jaar

Kontroleer de kabelboom over de linker chassis balk maar eens.
Blijft water in staan op het laagste punt dit geeft hele vreemde storingen

Gr Gerrit

wolfgj 0
badge

17 jaar

klopt stond inderdaad water in maar wat is eigenlijk het probleem dan want op dat punt zit geen stekker ,
alleen 2 "doorverbindengen 1x + en 1x massa heb ze gemeten en zit geen weerstand over!!........

verder wel kabels droog gemaakt en waterdicht geisoleerd maar probleem van stuurbekr richtingaanwijzers airbag en cruise control blijft .
vandaar dat mijn gedachten meer uitgaan naar een computerprobleem!!

hoe was het ook alweer ? volg de skoda rijder ...........

dapperedodo 0
badge

17 jaar

Het probleem van het vocht is de koperkern van de draden wordt aangetast en dit geeft storingen op de canbus leidingen

Gr Gerrit

wolfgj 0
badge

17 jaar

ok dat is me duidelijk.

de stuurbekrachtiging doet het inmiddels weer , de pomp was kapot

alle andere storingen zijn net zo spontaan verdwenen als ze ook gekomen waren ........voorlopig alles opgelost dus en nu maar afwachten .

iedereen bedankt voor het meedenken!!!

gr erik

dapperedodo 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.