close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Smart 0: Ik wil graag een Smart CDI kopen maar...

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 800cc

Ik heb al meer een vraag hier gezien over de aanschaf van 'n smart en waar ik op zou moeten letten.
Wij (mijn vriendin en ik) rijden inmiddels al zo'n 4 jaar smart,eerst hebben we 'n 600cc gehad van de eerste generatie,deze heeft ons 100.000 km overal naar toe gebracht,toch verbruikte de smart aardig wat olie,maar ik heb dat toen altijd goed bijgehouden dus voor de rest was dat geen probleem.
Nu rijden we,nou ja we,hoofdzakelijk mijn vriendin al weer een tijdje (2 jaar) een smart met de vernieuwde 700cc motor,staat nu op 38.000 km,totaal geen problemen,0,0 olieverbruik,is wel wat schadelijker dan de 600 cc,daar reden we op het gemak 1 op 20/22 mee en met de 700cc ongeveer 1 op 18,maakt niet uit is ook nog zuinig,nou heb ik pas mijn andere auto,'n bmw e30 cabrio verkocht en nou zit ik zelf te denken om zo'n klein smartje op Diesel er bij aan te schaffen,maar daar hoor je eigenlijk niet veel over,of ze nou goed zijn of slecht?
Zitten daar nou ook de risico's van 'n spruitstuk en turbo enz zoals bij de eerste generatie smartjes benzine?
Zijn die motoren nou veranderd sinds het begin? of zijn deze CDI's altijd al goed of slecht geweest?
Ik hoop dat er iemand weet waar ik nou echt goed op moet letten bij de aanschaf van zo'n CDI,en ik wil er niet echt gek veel voor uitgeven want het is zomaar voor de heb,zo'n 4.500 euro zeg maar dus het zal wel een type van zo rond de 2000/2001 worden,ik lees uw reaktie's hoop ik wel,al zovast bedankt.
Vr groeten Cees.brabant.

Geplaatst door

Cees B (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kijk een op smartforum.nl
Daar staat veel info over smart.

wasch123 0
badge

18 jaar

Ik zal daar eens kijken op dat smartforum Richard,bedankt in iedergeval,ja ik was meer met dat andere geval bezig van het RDW dus zodoende had ik nog geen respons gegeven op jou reaktie,bedankt nog.gr Cees.

Cees B 0

18 jaar

Of de Smart dealer onderhouden is, en koop het liefst bij een Smart dealer heb je ook nog garantie op de auto. Let ook op de achterbanden of ze vervangen zijn, kosten € 100,-- per stuk

martijn84 0

18 jaar

[quote=martijn84]Of de Smart dealer onderhouden is, en koop het liefst bij een Smart dealer heb je ook nog garantie op de auto. Let ook op de achterbanden of ze vervangen zijn, kosten € 100,-- per stuk[/quote]
martijn

indien je bij mij een smart koopt krijg je ook garantie... geen probleem hoelang wil je garantie 3, 6, 12, maand? wil je ook nog nieuwe achterbanden, ook geen probleem... maar dan maak ik de smart wel eerst 2500,- duurder, dan hou ik de prijs aan zoals men een smart aanbied bij een smartcenter... ik denk dat je er nog niet helemaal klaar voor bent om dit te begrijpen?

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Waarom zou ik dat niet begrijpen????????????

Koop ik bij jou een smart en je doet het tegen dezelfde tarieven ga ik dezelfde garantie claimen als bij de dealer. Twee jaar europese garantie, zwart op wit. Aangezien het autootje een rijdende computer is, is het handig om in de twee jaar dat je garantie heb terug te vallen als er elektrische storingen zijn.

Let ook op bij aankoop op roestplekjes onder het lak (kleine bultjes) ook bij de voorruit. Dat voor de aankoop laten weghalen.

martijn84 0

18 jaar

Martijn, ik begrijp uit jouw schrijven dat jij een garantie-expert bent?
Het woord garantie doe bij jou bloed in bepaalde bloedvaatjes lopen..??
Schermen met en adviseren van aankopen "met garantie" kan ik jou ten zeerste afraden.
Tenzij jij er OOK even DUIDELIJK bij vermeld wat die garantie INHOUDT en VOOOORAAL
wat het NIET inhoudt.............
Kleine hint: slijtage delen, coulance, coulance gerelateerd aan verreden kilometers, valt binnen de marge, u bent de enige met dit probleem, etc. ...........
Wake up, man! Garantie is een lokkertje en betaal je gewoon SELLUF!
(Waarom zou een auto ZONDER garantie dan toch goedkoper zijn als eentje MET...???)

Santa 0

18 jaar

Bovenstaande is NIET lullig bedoeld maar komt waarschijnlijk WEL hard aan.
Geeft niet, daar wen je aan.
Elke keer het deksel op je neus krijgen door te horen te krijgen dat JOUW probleem nou net GEEN garantie geval is, is vele malen erger.....

Santa 0

18 jaar

GARANTIE zegt NIETS over de auto in kwestie, maar alles over de VERKOPER. Die belooft dus iets maar ervaringen van velen hebben inmiddels aangetoond dat het noemen van garantie door een verkoper als zijnde zeer vertrouwelijk overkomt. Dus koopt men de auto "want ik heb garantie...."
Ja ja.............
Mensen, laat je niets wijsmaken: garantie betaal je zelf. Meestal hebben de kopers geen klachten en DAT is de winst van de verkoper..........
En wanner JIJ dan WEL wat te "mekkeren" hebt, wordt je dan meestal ook nog ff fijntjes gewezen op de uitsluitingsbepalingen, die overigens VOOR ondertekening van het koopcontract NOOIT uitgebreid behandeld danwel überhaupt genoemd worden door de verkoper.....

Santa 0

18 jaar

[url=http://img180.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img180.imageshack.us/img180/1830/...[/img][/url]

martijn....

dit smartje heb ik staan, bj 2000 een puls uitvoering klokjes, orginele radio met cd-wisselaar, lichtmetaal ect ect, auto verkeert in nieuwstaat 47dkm met boekjes.... wat zou men hier voor vragen bij het smartcenter???

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Hmmm, IK zou graag willen weten wat JIJ daar voor vraagt, Paul!

De prijzen bij de Smartcentra zijn ZO te bekijken..............

Santa 0

18 jaar

Martijn, jij schermt wel met europese "garantie", maar wat omvat dat allemaal?
Voorbeeldje: waarom zit er op het FRAME van een fiets altijd VEEL MEER JAREN garantie dan op de VOORVORK...???
Enige kennis van natuurkundige en scheikundige wetenschappen is wel nodig maar ik denk dat de meeste mensen er wel uit komen...
Vervolgens adverteert men met 10 JAAR GARANTIE op het FRAME!!!
(en in de kleine lettertjes staat slechts 2 jaar garantie op de voorvork......................)
En WELK onderdeel zou nou na 3 jaar eerder stuk gaan.......???

Santa 0

18 jaar

Waarom ik juist garantie wilt hebben, om de onkosten te dekken bij materialistische gebreken die ik niet snel verwacht bij een realtief jonge auto. Het is een soort stukje bescherming.
Heb daarvan gelukkig geprofiteerd zoals een kapotte remlicht schakelaar, valt niet onder de for sure garantie, even flink potje zeuren dat het langer mee moet gaan dan 73737 km, auto weggesleept door de ANWB en een huurauto ontvangen, op de kosten van Smart.
Roestvorming onder het lak bij de voorruit, dat probleem direct opgelost auto staat twee weken bij de dealer en een gratis leen auto een Fortwo CDI, uiteraard onder garantie.
Drie keer een reset omdat de automaat storing aangaf, 10 minuten werk zeg maar, garantie werkzaamheden.
De uitlaatbuigel ging kapot, bleek het om een fabrieksfout te zijn, is kosteloos vernieuwd.

martijn84 0

18 jaar

Zelfs ZONDER garantie heb je consumenten bescherming, hoor.
Je moet er alleen iets meer van af weten en iets meer moeite voor doen.
Ik wil alleen maar stellen dat het woord garantie TE VAAK gezien wordt als een garantie dat men geen onkosten zal krijgen gedurende de garantieperiode. Niets is echter minder waar. Lees de garantievoorwaarden maar eens heel goed door en heb speciale aandacht voor de uitsluitingen....
Maar wie zichzelf graag gerust stelt met het gevoel om garantie te hebben moet dit vooral blijven doen.
Besef echter WEL dat je dit gewoon ZELF betaalt........
De garantie zit gewoon bij de prijs inbegrepen. Heel simpel.
Al die werkzaamheden die bij jouw onder garantie zijn verholpen, heb je dus ZELF betaald.
Een vervangende auto kun je ook van de ANWB krijgen indien je een vervangende autoservice hebt afgesloten.
Voordeel: werkt OOK wanneer je Smartje NIET meer in de garantietijd zit....
En hadden ze echt 2 weken nodig om een roestplekje weg te kunnen werken...??

Santa 0

18 jaar

[quote=martijn84]Waarom ik juist garantie wilt hebben, om de onkosten te dekken bij materialistische gebreken die ik niet snel verwacht bij een realtief jonge auto. Het is een soort stukje bescherming.
Heb daarvan gelukkig geprofiteerd zoals een kapotte remlicht schakelaar, valt niet onder de for sure garantie, even flink potje zeuren dat het langer mee moet gaan dan 73737 km, auto weggesleept door de ANWB en een huurauto ontvangen, op de kosten van Smart.
Roestvorming onder het lak bij de voorruit, dat probleem direct opgelost auto staat twee weken bij de dealer en een gratis leen auto een Fortwo CDI, uiteraard onder garantie.
Drie keer een reset omdat de automaat storing aangaf, 10 minuten werk zeg maar, garantie werkzaamheden.
De uitlaatbuigel ging kapot, bleek het om een fabrieksfout te zijn, is kosteloos vernieuwd.[/quote]
martijn, wel eens gehoord van een cadeau uit eigen zak? wakker worden martijn! en zet je zonnebril eens af.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Wat betreft die Smart zou opbrengen, ik zou zeggen plm. € 6000,-- bij de Smart garage.

martijn84 0

18 jaar

Hoe zit het met de cadeau uit eigen zak bij een nieuwe auto????? Ik ben wakker, en materiaal wat een grote waarde heeft ben ik liever goed voor verzekert tegen als het kapot mocht gaan, want reparatie daarvan begint al sowieso hoog op te lopen, als je nergens aanspraak op kan maken.

De Smart is me eerste autootje staat op nominatie om een andere aan te schaffen, het liefst prefereer ik een Fiat, die dingen gaan bijna niet kapot. Zoals de familie rijd al jaren Fiat.
Waarom ik voor Smart heb gekozen? techniek van Mercedes-Benz staat op het motortje. De financiële middelen om een Panda diesel aan te schaffen had ik niet voor handen. En nog een voordeel er zit airco in de Smart dat is toch wat heerlijk is door alle jaar getijden heen.
De nieuwe Golf 2.0 SDI van de buurman staat meerendeels bij de dealer om dat er alles stuk aan is wat stuk kan gaan, lekker betrouwbaar voor een auto waar je toch iets van mag verwachten voor dat geld.

martijn84 0

18 jaar

Goed we zijn er over uit dat we zelf de garantie betalen een sigaar uit eigen doos.

Voor Santa:

Het bijwerken van het roestplekje duurde inderdaad langer, de afstand naar de dealer toe is 200 km heen en 200 km terug, en ik ga ook niet direct terug om me auto op te halen.

Waarom zo ver??? Heb liever een dealer dat met de klant mee denkt en alternatieven zoekt dan dat ik een dealer heb waar geen second opinion gedaan wordt en ik zomaar iets voor moet betalen als er ook alternatieven zijn.

martijn84 0

18 jaar

Zozo, Martijn, jin wilt een Fiat gaan kopen.....
Die Fiat's die nooit kapot gaan......
Dan heb ik een tip voor je: beding er minimaal 3 jaar garantie extra bij af!
Want Fiat's gaan niet alleen kapot, ze vertonen ook de meest vreemde electrische mankementjes.......
Natuurlijk zijn er mensen die nooit klagen over hun Fiat.
Dat zegt echter meer over die mensen ZELF dan over hun Fiat want wie gaat er nu verkondigen een kat in de zak te hebben gekocht?
Maar nogmaals: je moet doen wat JOU het beste lijkt.
En wat een goede dealer betreft: het is met dealers NET als met vrienden:
BETER EEN GOEDE BUUR DAN EEN VERRE VRIEND.......
Ga eens met je Smartje voor een beurt langs Paul Kelder.
Wedden dat je mond openvalt wanneer je de rekening krijgt??

Santa 0

18 jaar

Om de 2 - 3 jaar rijden we hier in een nieuw Fiat, levert nog een leuke inruil op. Ach die klein electrische mankementjes heeft een charme van een italiaanse auto. In dit geval een turkse auto is een Dobló.
Mijn vrienden wonen ook ver weg, heb het niet zo met ons kent ons in dit uiterste puntje en meestal is het zo wat van ver haalt is het lekkerst.

Wanneer ik kom bij Paul Kelder, valt mijn mond open van verbazing hoe laag de rekening is of zo.

martijn84 0

18 jaar

Mail anders maar eens met Paul, dan weet je wat ik bedoel.
Verder ben ik blij dat je zeer tevreden bent over jouw dealer. Houden zo! Ik ben er van overtuigd dat ze hun uiterste best voor je doen.

Santa 0

18 jaar

En IK vind dat kleine electrische mankementjes NIETS te maken hebben met charme van welke aard dan ook.
Bij klassiekers kan ik me er wat bij voorstellen, maar om een Doblo nou een klassieker te noemen......

Santa 0

18 jaar

nou!! een doblo geen klassieker? ze hebben anders knap hun best gedaan om de auto oudbollig te doen lijken....

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Als we dan naar de hele linie kijken bestel auto's op geel-kenteken, zijn ze allemaal oubollig. Het is net hoe je de auto aankleed, om minder oubollig over te laten komen

martijn84 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Smart 0 of stel zelf een nieuwe vraag.