SsangYong Korando: krakend en sjilpend geluid

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.2

hallo ik heb een vraag ik heb een ssang yong korando van 99 met een 3.2 motor nu ben ik dit weekend naar een camping geweest in duitsland en moets parkeren op een wei land maar aan gezien het daar zaterdag zoon nood weer is geweest kwam ik zondag in een modder poel aan nu ben ik daar goed weg gekomen wel over al modder en water en zo maar goed dat ter zijde zake nu he ik hem goed gepoets bij thius komst en van avond begind de tussenbak te kraken en te sjielpen en best heftig ik heb geken of de vuil in zit maar ik had schoen gewasssen allen maal weet iemand waar het door komt hij doet het bij laag en hoge toeren geef ik gas word het wel wat minder luid maar hoe ik het gas los laat word je ram gek van die geliuden hopen lijk kunne jullie me een tip geven ik heb hem pas een maand groetjes pascal

bolletje28

Geplaatst door bolletje28 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor SsangYong Korando? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Musso53 (0) PRO, 14 jaar geleden

Bij de 3.2 Korando schakelt normaal het 4-WD systeem alleen in als het nodig is (men noemt dit Torque On Demand (TOD)). Dit wordt gedaan door het verschil in rotatie snelheid te meten tussen de aandrijfas naar voren en de aandrijfas naar achteren. Als de achterwielen slippen t.o.v. de voorwielen is dit het geval en wordt de voorwiel aandrijving door een koppeling bijgeschakeld. Om dit snelheidsverschil te meten zitten er op beide uitgaande assen op de tussenbak snelheidsensoren. Volgens mij ontbreekt er nu een van de snelheidsignalen en schakelt het systeem naar 4-WD. Op een droge weg en m.n. in bochten geeft dit grote krachten in de aandrijflijn. Vooral als de voor en achterbanden b.v. door slijtage (of verschillende merken) ook nog wat in diameter verschillen.
Meestal betreft het een draadbreuk of een slecht contact in een van de connectoren. Blijf niet zo doorrijden want in no-time is een van de differentieels of de tussenbak in de vernieling. Op de site van de Nederlandse Korando Club kan je het werkplaatshandboek en electrisch schema downloaden. Hierin vind je alle noodzakelijke informatie.

bolletje28 (0), 14 jaar geleden

hallo ik heb het probleem gevonden de lagers in de tussen bak zijn zijn op het komt mede door te groot banden verschil in mm het blijkt dat de wagen der al langer last van had maar nu ik hem gebriuket waar normaal een 4x4 tegen zou moeten kunne ging het fout de wagen is weg geen zin in die hoge on kosten maar toch bedenkt voor jullie tips groetjes pascal

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je SsangYong Korando of stel zelf een nieuwe vraag.