Hoi mensen, ik heb een korando aangeschaft voor trekken van een trailer. de auto bevalt prima maar geeft af en toe een vreemde rammel achter in . Het klinkt als wat pannendeksels die tegen elkaar rammelen. Ik kan achterin en onder de auto niks ontdekken. Iemand enig idee?
tweede vraagje, de wagen schakelt wat moeilijk, terugschakelen van 4 naar 2 gaat bijna niet , wel als je eerst terug gaat naar 3 en dan terug naar 2. Nou lees en hoor ik meer over het schakelen in de korando. Is dit een bekend probleem of hoort het zo ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
T.a.v het klapperen adviseer ik je de remschoenen van de handrem te controleren. Deze zijn hoefijzervormig, kunnen losraken en gaan klapperen door het aanlopen tegen de trommel.
T.a.v het schakelen is het wel logisch dat van 4 naar 2 moeilijk gaat. De bak moet dan een vrijgroot toerental overbruggen en door de massa van de tandwielen vraagt dit veel kracht. Wil je de syncroonmesringen heel houden dan adviseer ik je gewoon het rijtje 4-3-2 terug te schakelen. Het komt ook wel voor dat er verkeerde olie (te dik) in de bak zit. Hier mag alleen maar Dexron III in (3,5 ltr). Ook in de tussen bak mag aleen maar Dexron III (1,5 ltr). De Korandobak is kabelbediend deze kabels willen ook wel een zwaar gaan lopen door ouderdom. Smeren met teflonolie wil de situatie wel een verbeteren. Kijk ook een op www.ssangyongkorando.nl
Nieuwe olie in de bak en hij schakelt nu weer zoals het hoort.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je SsangYong Korando of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar