close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Subaru Forester: Harde tikken bij een krappe bocht.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: ej12

Klein, groot probleem
Als ik langzaam de oprit opdraai, of afdraai, knapt er iets in mijn versnellingsbak. Dit gebeurd eigenlijk alleen bij hete olie/motor. Er is onlangs ook al nieuwe olie in de bak gekomen, maar dat maakt dus geen verschil. Als ik niet beter wist, zou het wat mij betrefd zelfs de aandrijfas kunnen zijn, maar deze is nagekeken en dat is het absoluut niet.
Zou het de gelijkrichter kunnen zijn in de versnellingsbak van de 4wheel drive?? Vast niet de goeie benaming, maar..... wel begrijpelijk.

Geplaatst door

Patrick1967 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Weet je wel heeeeeeeeeeeel zeker dat het niet gewoon een buitenhomokineet is die dit probleem veroorzaakt ?

cafe racer 0

13 jaar

Is het een permanente 4 wielaandrijving ev. met diff. of limited slip koppeling tussen voor en achterwiel-aandrijving ? Groeten.

Punt 50
badge

13 jaar

Subaru heeft toch altijd permanente 4wheel??
En volgens diverse bedrijven is het niet de buiten diff.....
Het is ook zo raar, dat het alleen bij een warme motor is.
Wat mij wel verteld is, is dat het laatste deel van de versnellingsbak, dat daar een diff in zit die de aandrijving van de voor en achter assen regelt waar het eventueel in kan zitten.

Patrick1967 0

13 jaar

Controleer je buitenste homokineten aan de voorzijde. Dit is een minder sterk punt van deze auto´s.
Makkelijk als toevallig een van de aandrijfashoezen lek/ kapot is. Is in het verleden toevallig één van die hoezen vernieuwd??

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Ik zou proberen 1 wiel op te krikken, dan daaraan gaan draaien. Deze moet zwaar maar smeuig draaien, als dit met stoten gaat dan denk ik dat je visco-koppeling in je bak kapot is! Dit is ook te merken bij kort draaien dan stuiterd het wiel als het ware over de straat

Succes

Piwie 0
badge

13 jaar

Yeah, tis gelukt.... Inderdaad de visco-koppeling in de bak aan gruzelementen. Reeds gemaakt. Duur grapje, maar.......hij is weer als nieuw.
Dank jullie voor het meedenken.

Patrick1967 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Forester of stel zelf een nieuwe vraag.