Reed comfortabel op de A58. Valt ie stil .
Bougies bougiekop vonken niet meer.
Kan of is dit een Bobine of en een Stroomverdeler probleem zijn.....?
Hoe weet ik of het de Bobine is of de stroomverdeler ..............?
of beiden tegelijkertijd vervangen....?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Door te meten simpel, krijg je spanning op de bobine? Rotor stuk?
Laat eerst eens controleren of de distributie riem niet geknapt of versprongen is .
als de distributieriem nog in orde is en op tijd staat , meet dan eens of de bobine nog spanning krijgt (om te beginnen).
succes
Bij versprongen riem hou je wel vonk, maar inderdaad als hij is geknapt niet, kun je ook horen aan start toerental, maar misschien voor een leek moeilijker dan voor een kenner te horen
Dank jullie voor goede antwoorden.
I: Kan de bobine toch niet meten omdat de motor niet aanslaat......? Of zie ik dat verkeerd....
Hij draait rond doch start niet meer op.
II: Dus als de riem stuk of niet op tijd zou ook goed kunnen........ de bougie kabel geeft geen stroom bij starten....
Zal de riem checken.
Als de riem gesprongen is ...is de motor dan naar de bomme..?
11 jaar
Alles is te repareren,maar kun je er beter geen kenner bijhalen, want je kunt wel aan de bobine meten en onsteking door meten, maar dan moet je kennis van zaken hebben
De riem is Okay. Gelukkig .
De Bobine is vervangen doch hij start nog niet..
Wat kan t nog zijn..? Als laatste deel voor stroom naar de bougiekabels is er de stroomverdeler
Hoe kan ik de stroomverdeler controleren...........?
11 jaar
Je dient er eerst zeker van te zijn of de Bobine spanning krijgt , laat dit eens doormeten zoals @Jan bij #2 en #6 al aangeeft .
(ook al is de bobine vervangen , als deze geen spanning krijgt werkt het alsnog niet)
Verdeelkap kun je demonteren door de schroefjes los te draaien (bougiekabels kun je laten zitten) ,
De contacten in de verdeelkap kunnen versleten zijn als ook de rotor .
Maar voordat je meerdere onderdelen gaat vervangen laat het zaakje eerst ff doormeten , dan weet je vanaf welk punt het fout gaat.
succes.
Dank je ik kom er wel...
Hoe controleer je of de rotor versleten is..... speling of....?
Er loopt onder motorblok een ldp blok.... ? laagste dode punt ding.. als ik t goed heb....
Een sensor- blokje welke de bougies stroom geven bij laagste punt.
Dit kan t dus ook nog zijn..?
Gaat dit vaak stuk bij de subaru...?
11 jaar
ja sorry hoor maar waar ben je nu mee bezig, een sensorblokje die bougie's stroom geven bij laagste punt!!!!
je hebt dus duidelijk de klok horen luiden maar de klepel is ver te zoeken bedoel je misschien de BDP gever, die de bougies stroom geven in het BOVENSTE dode punt
Haal er een kenner bij want nogmaals als je de oorzaak niet vind kun je alles gaan vervangen, heb je nu al gemeten, Nee zeker
succes ermee
Dank je Jan,
De BDP gever.
Meten.. heb ik gedaan....gaf me geen info.... doch dit moet waarschijnlijk bij ronddraaien startmotor..of....?
Hoe ..heb de nieuw bobine los gemeten op weerstand tussen de pinnen binnenkomende en uitgaande spanning.
Deze waren gelijk als met de mijne.
Graag de procedure........om de stroomverdeler te meten enof BDP gever...
Graag weten hoe ik de stroomverdeler moet meten en in welke condities.... Meet je terwijl iemand de motor probeert te starten of...?
11 jaar
De aansluitingsnoer van de BDP gever heeft 3 pinklemmen.
Op geen van de pinnen meet ik spanning... met sleuteltje in contactslot op aan.
Er zitten drie grote zekeringen op het paneel welke allen in orde lijken..... verbinding niet gesprongen.
Ik kan niet zien waar de draad van de BDP vandaan komt want alles zit samengepakt.
Een tip iemand..
11 jaar
BDP sensor(gever) dient met een scoop getest te worden , een weerstand meting geeft geen garantie dat de BDP sensor werkt.
BDP Sensor geeft geen spanning met contact aan.
Zonder te weten of de bobine spanning krijgt en de verdeelkap en rotor niet versleten zijn wordt lastig een goed antwoord te geven .
of de verdeelkap en/of rotor versleten zijn kun je vaak snel genoeg zien aan de ingesleten contacten (soms zit er dan metaal gruis in de verdeelkap)
Misschien een idee om de BDP sensor op voorhand te vervangen , zijn niet zo duur , de kans is uiteraard aanwezig dat daar het probleem idd zit .
succes.
Bdp sensor geeft een spanning ( wisselstroom) tijdens starten
Top zijn jullie...
Goed nieuws van de Bdp sensor..... meette geen weerstand tussen geen enkele van de drie aansluitpinnen dus dacht die is kapot....
Heb de verdeler los en eruit en ga ermee naar een garageman want kan er niets aan zien...hij lijkt goed.
[url=http://postimg.org/image/4ybkqs49z/][img]http://s23.postimg.org/4ybkqs49z/118.jpg[/img][/url]
11 jaar
Nog geen spanning...
Wat is wijsheid.... een andere Bdp sensor proberen.....ik hoor de benzine pompje -onder de achterbank-
boven de benzine tank niet ...
Zou dat ermee te maken kunnen hebben omdat de bougies nogal krukdroog zijn bij uithalen....?
11 jaar
?? Heb je wèl vonken, maar geen brandstof? Of géén vonk ?
Benzine pomp controleren, wordt deze aangestuurd. Benzine filter dichtgeslaan?
Geen vonk...
11 jaar
Komt er een spanning vanaf je BDP signaalgever?
Waar ben je nu mee bezig, stel nu eerst eens een duidelijke oorzaak vast MEET NU EENS !!!!
Probeer de spanning vanaf de Bdp gever opnieuw te meten tijdens startpoging...heb alleen gemeten met contactslot op aan.
Doch de BDp gever heeft drie in en uitgaan pinnen zal een in -- een massa -- en een uit zijn .. lastig om te meten terwijl de stekker erin zit.
(....Die meiden bij de foto horen niet bij mij....kan ze ook niet betalen...... doch dat hadden jullie wel al begrepen....)
11 jaar
zie helaas geen meiden
@Max , met alle respect , maar Ik denk dat je jezelf teveel werk bezorgt om de storing op te lossen .
(Je kunt beter bij het begin beginnen en het niet her en der zoeken).
Krijgt de Bobine spanning ?
Wat heeft de garage aan de stroomverdeler ontdekt , voor zover deze gecontroleerd kon worden ?
Heb je de conditie van de verdeelkap en rotor al gecontroleerd ?
Mede door de info die je geeft , kunnen wij mee denken om het probleem op te lossen .
De BDP sensor op de goede gok vervangen zou ik zeker proberen , aangezien ik nu toch het vermoeden heb dat het probleem hierdoor veroorzaakt wordt ,
Zoals ik bij #13 al aangegeven heb kosten die dingen geen vermogen.
Meten is weten , maar dan moet je uiteraard wel weten waar , hoe en wat je meet .
Succes .
Dank je ...
Voel me ook net een zeeuw...... ik worstel en kom boven .....nog niet boven.
Ga de BDP eerst vervangen voor ik geheel verzuip.
Doch probleem van garages hier is hun tarief...
Van 40 tot 60 per uur... dus als zij gaan ' kijken' ben ik blut.. er wordt mij verteld dat t wel eens lang kan duren voor ze weten wat er speelt...m.a.w. een..uur.twee...drie... vier..
Kijken is een.. zien is alles.
Ik maar zingen ....een..twee..drie..vier..vijf..zes..zeven....waar is mijn tegoed/boterham gebleven......(.meezingen mag ook..)
11 jaar
Van 1 kant heb je gelijk, maar bij een garage hebben ze de juiste apparatuur en kennis om een storing te zoeken en op te lossen ,
Miss. valt het qua zoektijd en daardoor ook de kosten wel reuze mee.
En wie weet is het probleem de wereld uit als de BDP sensor vervangen is .
Succes en we horen het graag .
Ik zie nu 20 reacties op je storing maar ik heb nog steeds niet gezien of je nu spanning op de bobine meet bij starten, heb je dit nu gemeten of je gokt steeds
Mijn dank aan een ieder hier.
Heb er helaas niet van kunnen leren.
Er zat ergens een sluiting doch waar en hoe is me door de kerel niet verteld. Hij wilde de informatie wel heel duidelijk voor zich houden.
Na de bobine en stroomverdeler is dit geld dus gedeeltelijk niet eens leergeld.
Vreemd dat die garagelui niet willen dat je weet en daarmee ziet wat de oorzaak is..
Nu de krukas bout los krijgen om de distributieriem te vervangen.
11 jaar
Ja maar je hebt toch recht om dat te weten, ik neem aan dat je wel hebt moeten betalen, en nu hebt je betaalt voor ? Misschien een onderdeel van 0,25 zekering? Raar zaakje maar goed het is opgelost
Gr
ja betaalt zeker........ doch kan de zekering tijdens het rijden dan gesprongen zijn.............?
Zou wel een knal zijn..... want heb als eerste de drie hoofdzekeringen gecontroleerd....die waren goed en dus naar zekeringen niet meer gekeken.
Dat een gewone zekering kan springen tijdens rijden..... niet aan gedacht doch misschien wel de oorzaak.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Justy of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar