De kachelradiateur van m'n auto lekt. Volgens de dealer moet hiervoor het hele dashboard worden verwijderd. Reparatie kost hierdoor een volle dag. Kosten zijn 900 euro incl onderdelen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is de reparatie zelf uit te voeren of is er speciaal gereedschap voor nodig?
Zijn er andere alternatieven? Zou het toevoegen van een anti-lekkagemiddel aan de koelvloeistof een optie zijn? (ben hier zelf niet zo'n fan van)
Heeft iemand tips bij het uit-en inbouwen v h dasboard?
Grt,
Benno
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Anti-lekkage middel maakt het probleem alleen maar groter.
Als je de verkeerde gebruikt verstopt ook nog de grote radiateur.
Gevaar bij loshalen van dashboard is dat je niet weet hoe het vast zit en van alles kapot kunt maken.
En dan moet je maar hopen dat je het weer goed in elkaar krijgt en dat de airbag-computer geen foutcodes geeft en het instrumentenpaneel weer werkt.
Ik zou het laten doen.
Dashboard demonteren lijkt niet zo'n probleem. Heb er een redelijk duidelijke beschrijving van. Ben er achter gekomen dat niet alleen het dashboard, maar ook de airbags, de "steering support beam" (wat dat ook moge zijn) en de verdamper vd airco eruit moeten om bij de kachelradiateur te komen en dan wordt het een ander verhaal.
Nu begrijp ik ook beter dat de dealer er een volle dag mee zoet is.
Heb inmiddels een afspraak bij de dealer.
Als de koelwaterslangen (toevoer en retour vd kachelradiateur) worden doorverbonden (pijpje er tussen met een paar slangklemmen), dan kan je er gewoon mee rijden zonder dat er koelvlst in de auto lekt. Wel even de gelekte koelvlst bijvullen.
15 jaar
Dashboard demonteren lijkt niet zo'n probleem. Heb er een redelijk duidelijke beschrijving van. Ben er achter gekomen dat niet alleen het dashboard, maar ook de airbags, de "steering support beam" (wat dat ook moge zijn) en de verdamper vd airco eruit moeten om bij de kachelradiateur te komen en dan wordt het een ander verhaal.
Nu begrijp ik ook beter dat de dealer er een volle dag mee zoet is.
Heb inmiddels een afspraak bij de dealer.
Als de koelwaterslangen (toevoer en retour vd kachelradiateur) worden doorverbonden (pijpje er tussen met een paar slangklemmen), dan kan je er gewoon mee rijden zonder dat er koelvlst in de auto lekt. Wel even de gelekte koelvlst bijvullen.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Legacy of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar