Hallo, ik heb iets heel vaags... Als de motor warm is, dan wilt deze niet meer uit via het contact slot. Zelfs als ik de sleutel uit het contact haal, dan blijft de motor gewoon draaien.
Ik heb vandaag zelfs de accu met draaiende motor los gekoppeld en het is echt waar, de motor bleef gewoon draaien!!!
Kan het zijn dat er een spanningsregelaar kapot is, want het lijkt wel of dat de dynamo nu meer dan genoeg stroom levert om de motor inclusief brandstof pomp en ECU (ja, zelfs de fan sloeg op een gegeven moment aan ook toen de motor zonder dat de accu aangesloten was) te laten werken???
Ik zou graag weer terug willen naar de oude situatie, maar ik wil het eerst zelf onderzoeken voordat ik mijn auto naar de garage breng.
Hellup!!! Alvast vriendelijk bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Met je dynamo en spanningsregelaar is niks mis. Dat hoort zo te werken. Denk eerder aan een defect contactslot en/of startschakelaar achter het contactslot.
Domme vraag mss, maar heb je de wagen al lang? Een andere piste kan zijn dat de vorige eigenaar op de wagen een turbo timer gemonteerd heeft. Dit toestel heeft als doel dat na (sportief) rijden als de motor warm staat, zelf bij uittrekken van contactslot, de motor blijft nadraaien, en dit zolang nodig tot alles afgekoeld is. Dit dus om slijtage/breuk aan de turbo te voorkomen.
Ik weet niet of een externe link plaatsen op dit forum is toegestaan, maar kijk hier even anders voor meer info: http://www.tuning-gids.nl/turbotimer.htm
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Impreza of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar