auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Subaru Impreza: Start moeizaam en houdt in op benzine

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6

Besten,

Mijn voor veel geld (210 euro) aangeschafte machine weigert dienst bij het starten.
Het is feit dat deze auto op LPG loopt als een zonnetje. Echter het starten op benzine is een rampzaligheid.
Wanneer ik start moet ik een tiental seconden aanhouden waarop hij al pruttelend leven begint te vertonen. Ook dan moet ik nog even doorstarten tot ik merk dat ik al pompend, hoger kom in toerental. Als de Impreza dan eindelijk start gaat hij dus over op LPG en loopt het dus perfect.

Momenteel in Oost-Europa en onderweg de berg op bleek (bij LPG tekort) dat het rijden op benzine vrijwel niet mogelijk is (ook bij een minimale stijging van het landschap is 40 kmph maar net haalbaar)
Het toerental is niet hoger dan 4500 rpm te krijgen. Alle zekeringen zien er goed uit. Daar het systeem op LPG goed draait heb ik ontsteking en luchttoevoer uitgesloten. Voor de zekerheid LMM nog even bekeken en schoongemaakt.
Vraag: Moet ik nu constateren dat dit probleem voortkomt door benzinetoevoer en dus de brandstofpomp of benzinedrukregelaar?

Algemene info:
Subaru Impreza 1.6 GL
LPG G3 Koltec
RD-BS-15

Alvast hartelijk dank, mede namens alle reisgenoten.

Met vriendelijke groet,
Johan Groeneveld


[url=http://postimage.org/image/5ux84xr9h/][img]http://s10.postimage.org/5ux84xr9h/E3_F6...[/img][/url]

Geplaatst door

johangroeneveld1989 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt er eerder op dat de motor beide brandstoffen (LPG en Benzine) tegelijk krijgt als hij alleen benzine hoort te krijgen .

denk toch dat je beter ff langs de gas specialist kunt gaan om het systeem te laten controleren .

Hoe heb je de LMM schoon gemaakt ? deze dingen zijn uiterst gevoelig voor bepaalde reinigings vloeistoffen .

** mooi vakantie kiekje overigens ;-)

succes .

limbra 1655
vip badge

12 jaar

Hoi Limbra,

Thanks voor je reactie. Beide brandstoffen.. Hmm, die had ik nog niet bedacht.
Langs de specialist zou een verstandige stap zijn, alleen zitten we momenteel in Montenegro en LPG boeren vertrouw ik hier niet.
Ofwel, kan ik die benzineafsluiters niet zelf controleren? Twee autoliefhebbers met enig technisch inzicht (officieel ben ik nog assistent automonteur, jajaja!) dus we moeten een heel eind kunnen komen.

De LMM hebben we schoongemaakt met WD40. Het is dus maar net wat je schoonmaken noemt, ik bedoelde eigenlijk te communiceren dat dat ding er schoon (en vrij nieuw) uit zag en dat het dus waarschijnlijk niet zou zijn.

Dus nogmaals, is het mogelijk om zelf eea te controleren/bekijken.

Alvast hartelijke dank!
Groet,
Johan

De LPG G3 Koltec installatie is computer gestuurd / geregeld , dus er zelf mee "rommelen" is niet aan te raden .
uit laten lezen zou een betere optie zijn , alleen moet je daar voor wel naar een LPG specialist , maar daar vertrouw je niet op waar je nu bent , zeg je.

Je auto rijdt op gas als een zonnetje , op benzine rijden geeft problemen volgens jou .

Het was maar een idee wat ik aanhaalde dat je auto gas en benzine tegelijk krijgt , heb het vaker gehoord dat dit kan , dus ik sluit het nog niet uit .

Maar al met al zou het brandstof systeem zelf de veroorzaker kunnen zijn , misschien een tip om een injectie reiniger aan de brandstof toe te voegen ,
baat het niet dan schaad het niet en misschien werkt het wel.

Ik zit ook te denken aan mindere kwaliteit benzine in Montenegro , wat dit probleem ook kan veroorzaken
heb eerlijk gezegd geen idee hoe het staat met de kwaliteit daar van .

limbra 1655
vip badge

12 jaar

Hi again Limbro,

Het benzineprobleem is met Hollandse benzine. Daar we op LPG rijden is het alleen bij starten en bij LPG-op-Oostenrijk.
Injectiereiniger gaan we dan maar eens proberen, moeten we even kijken of we in Montenegro of Servie uitgelegd kunnen krijgen wat we willen:)
Owjah
Thanks voor meedenken.
Als er nog anderen zijn met tips, Zeer welkom!

Groet,
Johan

Voor de Montenegrijnse of Servische monteurs is deze tekst: ---Auto tesko startuje na benzin.Kad prebaci na gas radi odlicno.Zelim da proverim rad motora na benzin.Na benzinu radi lose i ne vuce----
--- Mozda mesa benzin i gas.
Voor jou is deze test eenvoudig. bij de gastank zit een ventiel die je kunt draaien als het goed is.Sluit die af en schakel op benzine en probeer. Anders rijd totdat je gas op is, dan zie je van zelf of het beter wordt.In dat geval kun je gasventiel onder de motorkap openen en schoonmaken. Moglijk wordt een en ander beter.Maar voordat je eraan beging zorg dat je precies weet waar je gas kunt tanken.
Gezien je in die landen weinnig Subarus aan zult treffen heeft het weinig zin om naar LPG specialist te zoeken.Die kenen Kolltec dan ook niet.En met de LPG is dan ook niets mis.
ik heb een lpg specialist gevonden in plaatsen Tivat of Budva. Het betreft een gecertificeerd autogasservis RADANOVIC in een van de eerder genoemde plaatsen.
telefoon voor contact 032-306-760(vaste lijn) en twee mobiele telefoonnummers 069045291 en 068045291

mogelijk heb hier iets aan. Succes

[url=http://postimage.org/image/k06he6sxh/][img]http://s18.postimage.org/k06he6sxh/autog...[/img][/url]

voyager 0

12 jaar

Kijkaan, ik ben verbaasd over zoveel uitzoekwerk, geweldig.
Je benoemd dat het misschien handig is om de tank leeg te rijden zodat dan te merken is of hij geen LPG inspuit. Op dat moment bedenk ik me dat we dat gedaan hebben.
Aangezien we 80km op benzine hebben gereden (op de vluchtstrook tijdens klimmen) al biddend, of we zo snel mogelijk LPG kunnen tanken.
Dat hij LPG inspuit lijkt me dus ook uitgesloten.

De reiniger gaan we dan maar eens proberen.

Groet,
Johan

Ik denk alleen dat je benzinepomp niet meer functioneert. Zit in de tank.
Jij als --- monteur , maak het luikje bovenop de tank open, en controleer deze pomp. Moet bij het contact aanzetten ± 3 seconden draaien. ( in ieder geval spanning erop krijgen).

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

En de benzine filter niet te vergeten!!! Gezien je op LPG rijdt kan geberuren dat die nooit vervangen is en dus vol met troep.Een ander eenvoudig oplossing om dit te testen is een fles of jerrycan met benzine vullen, en onder de motorkap aansluiten. Jerrycan op het dak plaatsen en een stujke rijden. Kijken wat er dan zoal gebeurt.Rijd het beter is het benzine toevoer.

en trouwens zo veel uitzoekwerk is het niet.
ik heb deze gegevens ten alle tijden in mijn comp zitten. Ik kom uit Servie vandaar ik daar veel van weet.

voyager 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Impreza of stel zelf een nieuwe vraag.