close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Subaru Impreza 1997: Start slecht met warme motor

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: EJ 16, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 66

Mijn Subaru Impreza start slecht met een warme motor. Regelmatig verzuipt hij als de motor nog warm is (korte ritjes). Men adviseerde mij krukaspositie sensor, nokkenaspositie sensor en startrelais te vervangen maar als ik voor 300 Euro aan onderdelen vervang wil ik wel weten of het goed is en dat ik straks nog startproblemen heb. De auto loopt perfect lijkt mij dan dat er niet is aan de sensoren en starten doet hij koud 100 % en warm 50 % goed dus relais werkt.
Weet iemand wat het wel kan zijn.

Geplaatst door

galaxie 500 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de motor verzuipt bij de warme start dan denk ik toch echt aan een sensor, in dit geval de koelvloeistof en/of inlaat-lucht temperatuur.
Hoe heb je vastgesteld dat de motor verzuipt?

oldford 0
badge

8 jaar

Omdat ik onverbrande benzine ruik en het boekje geeft aan dat je de gaspedaal helemaal in moet duwen en doorstarten desnoods 3 a 4 maal herhalen als de motor verzopen is dan moet hij starten. Maar als dit erg dikwijls gebeurt is dit niet normaal.

galaxie 500 0

8 jaar

Dit probleem herken ik van mijn Legacy, koud starten deed hij prima, maar met warme motor slecht.
Bleek een van de sensoren op de nokkenas of krukas te zijn. Hier in zat een breuk die bij koude motor gesloten was en bij warmere motor open, als je dan de motor afzette kreeg je hem zeer moeilijk weer gestart. Als de motor op bedrijfstemperatuur was gaf het starten gen probleem blijkbaar was de breuk dan weer gesloten. Kan je makkelijk testen door de sensoren te demonteren en op de aansluitingen een ohm meter aansluiten en dan de sensor voorzichtig ver warmen met een verf stripper, op een gegeven moment zal de meter dan oneindig aangeven wat op een breuk duidt. WEL OPLETTEN DAT JE DE SENSOR NIET VERBRAND.

JKR 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Impreza of stel zelf een nieuwe vraag.