Bij mijn Subaru Outback van 2006 doet zich het volgende voor.
Regelamatig zakt het stationaire toerental onder het ingestelde toerental en weet de ECU nog net op tijd in te grijpen en de motor aan de praat te houden.
Dit probleem doet zich alleen voor bij het rijden op LPG. Op benzine is er niets aan de hand.
Verder valt het mij op dat bij het optrekken op LPG de motor als het ware een klein hikje (dipje) heeft alvorens op te pakken.
De auto heeft gewoon op tijd de beurten gehad bij de dealer en heeft reeds 85000 km gereden.
Onlangs zijn wel tussen de 50000 en 70000 alle LPG injectoren vervangen. Het LPG filter is ook al meerdere malen vervangen.
Wie herkent dit probleem en weet een oplossing.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik denk aan de stappen motor van het gas systeem
andere oplossing kan zijn kleppen stellen
Wat voor gasinstallatie zit erin?.
15 jaar
Er zit een teleflex GFI installatie in welke voorgeschreven is door Subaru NL. Op het garantie bewijs staat nog Koltec-Necam. De verdamper is van AG.
Het probleem lijkt pas te voorschijn te komen als de motor geheel op bedrijfstemperatuur is gekomen.
Als er al wel op lpg gereden wordt maar de bedrijfstemperatuur nog niet bereikt is, is er nog niets aan de hand.
Vaak als ik optrek tot b.v. 50 km/h en in z'n vier deze snelheid vast wil houden dan voelt de auto ook aan alsof hij nog iets aan het afregelen is.
Voor wat betreft de stappen motor. Er zit toch maar één stappen motor in het inlaat traject voor zowel lpg als benzine?
15 jaar
druksensor oook gecontroleerd?.
15 jaar
Moet je toch even aangeven of dit het GSI of het SGI-Type 3 systeem is, beiden zijn geleverd door Teleflex.
Is het een automaat of een handgeschakelde transmissie?
Klepspeling is iets wat altijd handig is om te controleren bij deze klacht.
Valse lucht wil nog wel eens deze klacht veroorzaken.
15 jaar
Ik denk dat het een GSI installatie is. SGI type 3 werd dacht ik pas vanaf modeljaar 2007 gebruikt.
Ik heb een handgeschakelde versie.
Klepspeling is bij omstreeks 50.000 km gecontroleerd. De dealer wil pas bij de 100.000 km de klepspeling weer controleren.
Dan zullen ook de bougies en distr.riem vervangen worden.
Voor de valse lucht kan ik alleen de slangetjes verdenken welke op het spruitstuk aangesloten zijn en naar de betreffende onderdelen van de lpg installatie lopen. Hier is echter niets aan te zien.
Als er hier valse lucht getrokken wordt zou er op benzine toch ook wel iets te merken moeten zijn.
15 jaar
Maar 50 in de vier is ook geen snelheid voor deze versnelling.
Gasklephuis is ook gereinigd?.
Storing is misschien ook op benzine in de verte aanwezig als je er goed op gaat letten?.
Dit zijn hele vervelende verschijnselen op lpg, heb ze zelf ook weleens mee gemaakt.
Als je de airco inschakelt,zie je dan ook dit verschijnsel, of als de aircopomp afschakelt.
Dipt tie dan ook zo in toerental, bijv als de motor stationnair draait.
Ik ben niet zo kapot van Ag/sgi installatie.
een verdamper met druksensoren, vaak een bron van storinge.
Heb zelf met lpi van vialle gereden, geen verdamper en gas dampvormig ingespoten.
Simpele installatie,weinig componenten.
Bougies moet je gewoon elke 15/20.000km vervangen, slijten veel harder.
Ik vermoed dat het in het gasklephuis zit, of druksensor van sgi installatie.
15 jaar
Beste,
Subaru zijn probleemloze auto´s. Ik zou gaan voor het stellen van de kleppen.
Bij niet regelmatig gestelde kleppen komen problemen zoals beschreven voor.
Kleppen stellen doet wonderen.
Suc6
Ralf
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Outback of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar