Ik ben verwikkeld in een vechtpartij met de tapeinden waarmee de turbo is bevestigd op de buis die vanaf de uitlaatspruitstukken komt.
Omdat het bij één tapeind misliep heb ik daar de moer vanaf moeten boren om de turbo te kunnen verwijderen.
Nu ben ik nadien begonnen met het uitboren van dat tapeind omdat het er niet uit te draaien is, maar deze lijkt kneiterhard te zijn.
Heeft iemand hier de specificaties van? Welke draadsoort en de materiaalklasse van deze tapeinden?
Ik wil ze graag vernieuwen, maar omdat ze zo moeilijk uit te boren zijn wil ik graag weten wat voor staalsoort dit is voordat ik mijn voorraad kobaltboren hierop botdraai
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geen idee wat het materiaalsoort is, maar ik heb wel een tip ten aanzien van kobalt boren;
Bij het gebruik van kobalt boren moet je NIET voorboren, maar gelijk de juiste maat boren.
Kobalt boren zijn namelijk op een speciale manier geslepen...bij voorboren gaan de snijkanten kapot van de grotere boor.
En koelen is belangrijk, met name in RVS werkt Glassex uitstekend.(ontvet en koeld)
Succes.
Heb je goed rood stoken en dan in 1x afkoelen al geprobeert , meestal komt hij dan wel los mits er nog een stukje uit steekt aan de achterkant bv om een tang op te zetten , of na het rood stoken en afkoelen met een links geslepen boor en links om boren komt hij ook nog wel eens mee er uit na hem even flik laten weken in de kruipolie.
Is een 10.8 tapeind maar is keihard geworden van warm oud warm koud.
Na het herhaaldelijk warm stoken en veel geduld is het tapeind verwijderd. Maar wat is dat hard materiaal zeg!
Mooi dat het is gelukt , bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Impreza of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar