339 bezoekers online

Subaru Impreza 1999: Verlagen van een subaru Impreza

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 GT Turbo

Hey,

Ik heb sinds kort een Subaru Impreza GT Turbo AWD uit '99. Het is een mooie auto, vette spoiler(s), 18" goude wielen, etc. etc. Ik zou 'm alleen écht wel wat verlaagd willen hebben. Mijn vorige auto, een Golf 3 - 2.0 GTi zag er alleen al door de verlaging gewoon bruut uit. Ik lijk dat echt te missen bij deze Impreza. Gewoonweg écht jammer dat deze auto niet verlaagd is, het is bijna contrasterend met de rest van de auto.

Volgens mij zou 3.00/3.50 cm al voldoende verlaging zijn.

Mijn vraag is: Heeft er iemand ervaring met verlagings-veren e.d.?
Wanneer ik alleen verlagings-veren zou laten monteren - APEX, 130 euro - dus zonder kortere schokbrekers.

- Gaat de wegligging er dan duidelijk op voor,- of achteruit? Of valt dat wel mee, of? Ik lees overal verschillende verhalen.
- Zorgt de 4-wheel-drive voor extra moeilijkheden dan? Of heeft er dat niets mee te maken?
- Is het verlagen (alleen veren) eigenlijk veel werk voor een garage, of is dat 'zo gedaan'? (op uitlijnen e.d. na.)
- Wat doen ze eigenlijk precies met die veren, moeten de wielen er dan vanaf ook?

O ja.... Zou de Subaru dealer dit doen?

Wie weet weten één of meerdere van jullie me wat te vertellen,

Thanx alvast, groetjes

Hanz

hanz4101

Geplaatst door hanz4101 , lid sinds 15 jaar geleden

2 Reacties

0

vinnie67, 13 jaar geleden

Heb zelf ook een impreza, het is geen aanrader zo te verlagen! Wel met complete sets, als je schokbrekers en veren niet op elkaar afstemmen zou je zo maar uit een snel genomen bocht kunnen vliegen door een zonk in de weg met zo'n auto!

0

hanz4101, 13 jaar geleden

Ik heb 'r nu een schroefset van KW onder laten zetten. (variant 1, alleen in hoogte verstelbaar). Dat leek me idd toch ook beter dan alleen verlagingsveren. Die werden me overal afgeraden, en bovendien zou 3 tot 3,5 cm niet genoeg zijn geweest. Het heeft danwel wat meer gekost, zo'n 1200 euro (incl. montage), maar goed. De Impreza is nu zo ongeveer 6 cm verlaagd, ziet er netjes uit, niet te laag, niet te hoog. De wagen ziet er tien keer mooier uit, het is alsof er alles beter aan klopt. Wel grappig is dat die KW set nog 5 cm verder naar beneden geschroeft zou kunnen worden.

Er werd door allerlei mensen steeds gezegd dat de auto dan heel stug zou worden, ik zou iedere bobbel gaan voelen. Maar dat valt allemaal wel écht ontzettend mee. In vergelijking met mijn verlaagde Golfje veert dit veel beter. Bovendien voelt de auto nu veel beter aan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Impreza of stel zelf een nieuwe vraag.