Ik heb zojuist voor de derde keer in 5 weken tijd m'n WagonR naar de garage kunnen brengen omdat ik 'm niet in z'n achteruit kreeg. De vorige twee keer bleek de schakelas afgebroken te zijn op het punt waar de inkeping zit met de schakelvork erop. (voor het geval het ding niet "schakelas" heet: metaal, +- 25 cm lang, pink-dik, paar gaatjes in, met aan een kant (3cm voor het einde) een inkeeping, waarop de schakelvork zit)
Ik schakel, zeker na de eerste keer dat dit gebeurde, echt heeel voorzicht, om te voorkomen dat ik iets forseer. Echter, wederom lijkt het dus 'gelukt'.. Ik reed gisteren nog een stukje achteruit om weg te rijden, en bij aankomst, 20km verderop, lukt het niet om de achteruit te gebruiken.
De garage (een suzuki dealer) weet inmiddels ook niet meer wat ze moeten doen. Na de 2e keer hebben ze ook de schakelvork vervangen, hoewel de oude nog prima leek. Dat was het dus ook niet. Ze hebben al contact gehad met de importeur, maar die wist het ook niet.
Heeft hier misschien iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
HOI, HET PROBLEEM ZIT NIET IN DE SCHAKELVORK MAAR IN DE SCHAKELTOREN BOVEN OP DE BAK, DAAR IS OOK EEN MODIFICATIE
VAN DE IMPORTEUR OP GEWEEST. SUCCES
HOI, HET PROBLEEM ZIT NIET IN DE SCHAKELVORK MAAR IN DE SCHAKELTOREN BOVEN OP DE BAK, DAAR IS OOK EEN MODIFICATIE
VAN DE IMPORTEUR OP GEWEEST. SUCCES
Net even met de garage gebeld. Ze waren lichtelijk verbaasd(zowiezo over hoe ik aan dit advies kwam..), en ze zouden er naar kijken. Ik hoop dat ze wat vinden. Bedankt.
20 jaar
Wij hebben precies hetzelfde gehad. Wij doen nog steeds als we achteruit willen het volgende: De koppeling even iets op laten komen en dan gaat ie feilloos in zn achteruit.
20 jaar
Dit verhaal is inmiddels al weer een tijdje afgerond. Na 3 keer stelde de garage een reparatie van 500 euro voor. Toen heb ik 'm ingeruild voor een nieuwe(re). Slecht in de achteruit gaan schijnt heel vaak voor te komen bij Wagon R's. Maar niet dit probleem. Het bleek niet aan de achteruit te liggen, maar aan de versnellings as van de 5e versnelling. Doordat er een beetje speling zat tussen die as, en de tandwielen die erop draaiden, kwam er (volgens de garage) bij hard rijden te veel druk/klappen op de schakelvork voor de achteruit, die hieraan vastzit. (of zoiets..) Hun advies: die 5e versnellings as, en alle tandwielen daaraan vervangen. Ik hoop dat het dat was. Maar goed, het is niet meer mijn auto.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Wagon R of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar