Beste lezers,
Ik heb sinds kort een raar probleem met mijn suzuki alto van 1996. Soms wil hij wel starten en soms niet. Het is me opgevallen dat de keren dat hij niet wil starten, het check engine lampje ook niet gaat branden als je de sleutel in het contact omdraait. Ook de benzinepomp hoor je dan geen druk opbouwen. Hij maakt wel gewoon een normaal startgeluid alleen slaat hij niet aan. Kan dit de benzinepomp zijn of misschien ergens een stekker verbinding?? Wie kan me helpen.
Groeten Stein
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als je bij het op contact zetten van je auto de benzine pomp niet hoort zoemen , kan het daar idd aan liggen ,
controleer je zekeringen eens .
verder kan een slechte ontsteking ook de oorzaak zijn , verdeelkap / bougies en bougie kabels / bobine . (slechte of geen vonk dus)
maar aangezien je de brandstof pomp niet hoort moet je het waarschijnlijk in dat circuit zoeken .
zekering / relais / stekker verbindingen van de brandstof pomp .
je zou kunnen beginnen met de zekeringen te controleren .
Zitten er bij zo een alto alleen zekeringen onder het dashbord of nog ergens anders. Het vreemde is dat ie het soms wel doet en soms niet, dus zekeringen zijn denk ik uitgesloten. Waar zit die benzinepomp bij zo een alto, dan begin ik vanaf daar het circuit te controleren.
Hartelijk dank voor de snelle reactie
Stein
13 jaar
Had ook een benzinepomp die niet draaide,oorzaak was bedrading in elkaar gesmolten onder vloermat ter hoogte van koppelingspedaal.
13 jaar
Benzine pomp zit in de tank , stekker zit onder de achterbank ,
ALs je check lampje op contact niet brandt,denk ik eerder aan een hoofd/brandstofrelais die de computer geen voeding geeft...
Opgelost,slechte bedrading links voor,heb tevens extra massadraad gelegd aan stekker onder achterzetel. Met dank
13 jaar
Waar was die slechte bedrading lv van als ik vragen mag??
maarten wat ben je toch nieuws gierig, nee je bent leergierig en dat kan in ons vak goed van pas komen
hahaha,zeker ook nieuwsgierig! Dat moeten we ook wel zijn he? ;)
Bedrading was in elkaar gebrand onder de vloermat links voor,tot uiteindelijk enkele volledig onderbroken. Raar maar geen enkele zekering kapot.Alto viel stil tijdens rijden op een rechte weg,waarschijnlijk omdat de draad naar de benzinepomop onderbroken geraakte. Heb nu ook wel een by pass massadraad gelegt . LV is er wel lichte waterinsijpeling en roestvorming (Doorschuren ?)via raamrubber. Brandstofmeter deed soms raar(zit in zelfde bekabeling) In zelfde bekabeling zitten de draden naar achterlichten. Tot nu toe alles ok. Ben vorkliftmekanieker, geen automekanieker. Met dank aan deze prachtige site !
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar