close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Alto 2004: bout van krukaspulley losmaken

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: F10D, Motorinhoud (cc): 1100, Vermogen (kw): 46

Hallo
Ik wil de distributieriem vervangen en hierbij moet ook de krukaspulley los. Is de draad van deze bout linkse of rechtse. Ik krijg de bout niet los. Niet met luchtsleutel maar ook niet met ringsleutel. Kan de pulley geblokkeerd worden?
Ik heb ook ooit een verhaal gehoord met het starten van de motor, hoe gaat dit. Moet hierbij iets los gehaald worden zodat de motor niet kan starten

groet Al

Geplaatst door

lieshout (240)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Starten van de motor als hulp kan, maar is niet zonder gevaar. Dan een ringsleutel op de poely bout en een beetje slag geven dat hij bij het starten ergens tegen aanloopt. Zou dan inderdaad de ontsteking even uitschakelen want als hij los vliegt en de motor gaat lopen dan hoef je de riem niet meer te vervangen...

memos 250
badge

4 jaar

bedankt voor de reactie.
weet jij of de bout linkse of rechtse draad heeft. bij starten draait alles met de klok mee.

met rechtse draad zou de bout toch los moeten komen, maar dit gebeurd niet.
met linkse draad draai ik hem dan alleen maar vaster
.

lieshout 240

4 jaar

Waar zit de ontstekingskabel die ik los zou moeten maken om met starten de bout los te krijgen.

lieshout 240

4 jaar

Hallo vitara, ik heb geen contactpunten maar een soort van oranje injectors (geen diesel maar benzinemotor) waar grijze connectors op zittendie ik los kan klikken. Is het voldoende om deze los te maken? - lieshout -1 seconden geleden

lieshout 240

4 jaar

Is gewoon draad, dus linksom los.

Als je de stekkers van de injectors losneemt zal hij niet meer aanslaan.

Stekker van de ontstekingsmodule los nemen is makkelijker.
Je kunt ook de krukas blokkeren met speciaal gereedschap , heb je net wat meer controle , als het los starten fout gaat ben je klaar als je pech hebt.

Hallo Kaleido,

bedankt voor het antwoord, het is nog steeds niet gelukt om de bout los te krijgen. Heb je misschien een voorbeeld van het speciaal gereedschap wat je bedoeld, evt een foto. Bij een Dacia was het een pen met schroefdraad die je vast kan draaien. Maar bij de Suzuki zie ik niks om te blokkeren.
alvast bedankt

lieshout 240

4 jaar

En? Is het gelukt?

memos 250
badge

4 jaar

Hallo Memos,
ik heb de klus afgelopen zaterdag af gemaakt. Ik heb tenslotte met goede hoop een slagmoersleutel gebruikt van dewalt en hiermee is het na enkele keren proberen gelukt, en nu ligt de riem erop.

lieshout 240

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.