Beste mensen,
Ik heb een lastig en doorlopend probleem met mijn SJ413 uit 87 ik snap helemaal niets meer van.
Tijdje geleden een GL carb geplaatst, lekker makkelijk en perfect lopen met plenty powerrrrrrr.
Rij ik met dat dingetje rond en kom spontaan een keer boven de 4000 rpm, blijft bij terug vallen naar stationair het toerental haken op 2000 en alleen met veel bij stellen terug te krijgen naar 1000 rpm maar met zwart rook.
Carb eraf gegooid en een standaard carb van de SJ413 terug geplaatst, inderdaad die met de vele vacuum slangetjes, potje en andere prut.
Loopt goed, wel wat minder power maar niet slecht.. drie weken lang tot afgelopen zaterdag aan toe....
Tijdens normaal rijden merk je dat hij iets stoot, bij het stoplicht slaat hij af, je kunt heel makkelijk starten zonder gas te geven en blijft dan wel stationair lopen maar zo gauw je uit de toeren kom (ook al is het 950 rpm) en je laat hem afzakken dat slaat hij gegarandeerd af.
Alle slangetjes zitten (en zijn) 100% goed en is niets aan veranderd sinds ik deze carb er op gezet heb gezet.
Het losse benzine filtertje (voor de pomp) zit voldoende benzine in en is schoon.
Ik weet het wel de oplossing is mankepoten naar de sloop en een colt/hyundai/ of iets anders moois op te pikken, maar ik wil graag weten wat er mis is.
Gezien de serie problemen die ik heb met de carbjes zit ik te denken aan een defecte brandstof pomp, zou dat kunnen?
Wie kan en wil mij op het rechte spoor zetten?
Groetjes Auke
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
stationair gedeelte vervuild (stationair sproeier).
dit heb ik bij mijn (vroegere) sj413 ook vrij vaak
gehad. even de zaak inwendig reinigen -sproeiers en
de vlotter kamer .
suc6 Cor sica
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki SJ 413 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar