Hallo, ik heb een aantal probleempjes met mijn (overigens verder zeer goed rijdende) SJ413.
Ik hoop dat iemand een aantal antwoorden weet en wil vertellen, alvast bedank, de problemen zijn als volgt:
1:Als tijdens het tanken de tank bijna vol is zakt het benzineniveau heel langzaam.
Uit het leidinkje bovenin de vulopening stroomt dan weer borrelende benzine terug de tank in....
Alleen na heel lang (ca 15 minuten) en voorzichtig tanken krijg ik de tank dusdanig vol dat er geen brandstof meer bij kan, wat kan de oorzaak (en oplossing!) hiervan zijn?
2:De auto rijdt prima en is behoorlijk zuinig, toch gebruikt hij ca. 2 liter olie per 1000km, bij de benzinepomp kan ik een toevoeging er indoen om het olieverbruik tegen te gaan (de olie zou dan stroperig worden), is dit verstandig of alleen een lapmiddeltje of is het juist slecht voor de motor en wat kan ik verder tegen het olieverbruik doen?
3:Dit is een hele leuke en fijne auto maar hij begint toch wat roest te vertonen, vooral op plekken waar ik zelf moeilijk bij kan komen, weet iemand een betrouwbaar adres waar ik serieus wat aan roestpreventie kan laten doen?
Het liefst in de regio Amersfoort maar verder weg is ook geen probleem.
4:De auto start perfect maar als ik gelijk weg wil rijden verzuipt hij, ik moet eigenlijk eerst de motor 2 minuten laten draaien voor ik wegrijd, dan is er niets aan de hand.
Kan ik hier zelf wat aan afstellen of is dat specialisten werk?
Alvast bedankt voor eventuele reactie's!
Gert Jan.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1)ontluchting slangetje verstopt ?
2)2 liter olie per 1000km is extreem hoog . als er geen lekkage
is dan kan dit aan de klepsteel rubbers liggen (versleten) of
de zuigerveren zijn aan vervanging toe.
3)roest komt bij dit type vaak voor , met name de spatscherm
randen , ook de bodem is roest gevoelig . een erkend schade
herstel bedrijf kan dit prima repareren (weeg wel de kosten af
tegen de waarde van de auto).
4)meschien dat de choke te strak afgesteld staat waardoor hij
te weinig lucht krijgt . het afstellen is bij dit type niet
echt eenvoudig , er zitten aardig wat schroefjes aan .
het afstellen kun je zelf doen maar ik denk dat je dit beter
aan een goede monteur kan uitbesteden , omdat je de zaak snel
ontregelt hebt , met de kans dat hij helemaal niet meer loopt.
suc6 Ron
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki SJ 413 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar