Hallo
Mijn vrouw heeft een Suzuki Swift uit 2001 (nieuw gekocht).
Sinds 4 maanden geleden gaat geregeld het emissie-lampje
branden. In het begin was er weinig problemen, maar sinds een maand geleden begon hij nu wel problemen te tonen nadat het emissie-lampje ging branden. Vreemd genoeg gebeurt dat alleen als het mooi weer en warm is (rond 25 graden). Dan begint hij ineens slecht te draaien net alsof hij op twee pitten loopt.
Zodra je gas geeft slaat hij uit en dan moet je even wachten voordat hij weer start.
Uiteindelijk heb ik een afspraak gemaakt bij een Suzuki dealer in Monster. De eerste twee keren hebben zij de computer uitgelezen maar konden niets vinden waarna ze deze resetten. Toen het volgende dag weer mis ging (zaterdag) heb ik gelijk een afspraak gemaakt voor maandag. Auto is daar de hele ochtend geweest en Eur 214 gekost. Probleem zou nu verholpen zijn. Wij heel erg blij, maar ja je raad het al emissie lamp ging weer branden en de problemen waren weer terug.
Dealer in Monster gebelt en auto moest weer naar garage en natuurlijk nieuwe factuur. Daar pas ik effe voor, vandaar mijn nood oproep hier bij problemcar.
Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is met deze swift.
Kan de lambdasonde zijn of één van de sensoren?
Met vriendelijke groeten, Herman
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Herman.
Ik heb het zelfde probleem , maar mijn swift is van 89.
Bij toeval heb ik de eerste eigenaar gesproken , van mijn swift.
Die zei dat ze, dat al vanaf dag 1 dat ze de auto nieuw kocht.
Ok zij is met de auto diverse malen naar de garage geweest maar men kan niets vinden.
Bij mijn auto gaat het lampje brandden , als ik boven de 100 km per uur kom.
groeten chris
Is dat nog een Swift met monopoint injestie of heeft hij 4 injectoren?
19 jaar
Hallo Chris,
Join the club......
Ik heb afgelopen zaterdag een spuitbus contactspray/cleaner gekocht om alle stekker contact los te maken en ze met deze cleaner te spuiten, maar dit hielp niet ook niet.
Uiteindelijk ben ik alle sensoren behalve de lambdasone gaan schoonmaken en hierbij kwam ik bij een vacuümsensor bij het inlaat-spruitstuk tegen die ik heen en weer duwde en de motor begon gelijk slecht te draaien en ik dacht eureka ik heb de probleem te pakken. Het bleek dat de vacuümslangen lek waren heb deze vervangen in deze blijdschap, maar dit duurde niet lang. Maandag had mijn vrouw weer hetzelfde probleem met de auto wat heel erg teleurstellend was.
PS:Antwoord op de vraag van Koen is dat onze auto 4 injectoren heeft.
Groeten Herman
19 jaar
en qua ontsteking? Type met een delco nog of volledig gestuurd door de ECM?
Het gebeurt wel eens dat door de hitte er een interne kortsluiting is aan de rotor, wanneer deze dan weer wat afgekoeld is rijdt de hele handel weer perfect tot deze weer te warm wordt...
mvg
19 jaar
Hallo Koen,
Electronisch en inderdaad aangestuurd door ECM.
Groeten Herman.
19 jaar
Nou Herman.
Ik heb het probleem met het emissie-lampje
opgelost (hoop ik)
biij de apk bleek de tussen pijp te lekken.
Ik heb deze in het weekeind vervangen, daar viel mij op dat de achterdemper ook slecht was.
Toen ik hem eraf had , kon ik horen dat het binnenwerk van de achterdemper los zat.
Na flink wat schudden vielen er stkken tussen schotten uit.
Ik heb toen maar een haak gemaakt en het binnenwerk eruit gevist ( maar dan ook alles)
Ik heb nu een gaaf zwaar en hol geluit van de uitlaat.
En toen ik vanacht naar mijn werk moest, heb ik mijn swiftje eens flink laten werken bijna 45 min boven de 120 km per uur
En ja je raad het nooit,..... het lampje ging niet meer branden
Ik weet ook wel dat het brandden van het emissie-lampje meerdere oorzaken kan hebben , maar ik hoop er nu voorgoed van af te zijn
groeten chris
19 jaar
Hallo allemaal die op mijn probleem hebben gereageerd.
Alleerst allemaal hartelijk dank ervoor.
Chris ik heb na jouw bevinding ook een controle uitgevoerd en
en alle vacuum slangen nagekeken en inderdaad bleek een vacuum slang aan de achterkant van de inlaat kapot te zijn. En als ik bij lopende motor aan deze slang zat ging de motor gelijk uit. Ik dacht bij mij eureka ik heb het probleem gevonden (dank zij jouw). Dus ander slang erop gezet en het motor draaide weer normaal ook als ik aan de slang zat porren. Mijn geluk kon niet op. Maar na een paar dagen had ik weer hetzelfde probleem wat erg teleurstellend was.
Hierop heb ik de auto naar de dealer gebracht waar wij hem hadden gekocht. Deze heeft drie keer de ECM uitgelezen (verschillende dagen natuurlijk) en kwam tot conclusie dat de NOKKENAS-SENSOR kapot was.
Deze heb ik besteld en zelf vervangen en dat was in november 2005 en tot nu toe geen problemen ermee gehad. Dus ik geloof nu voor 100% dat het probleem opgelost is. Dit dankzij jullie en de monteurs van Suzuki Dealer Kerkentuinen in Den Haag.
Allemaal en Problemcar hartelijk dank.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar