👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Check engine lampje wil niet blijvend uit gaan.
De WW is een keer bij de storing geweest nadat de auto stilviel en die drukte op de luchtsensor waarna de auto weer startte.
Lambdasonde en luchtsensor vervangen, ook het stekkertje van de luchtsensor.
Nadat de lambdasonde vervangen was heeft het lampje iets langer niet gebrand. Maar na een tijdje gebeurde dat weer wel.
De + en de _ van de accu, zonder dat accu aangesloten is, even een tijdje tegen elkaar gehouden. Lampje bleef weer een tijdje uit maar lichtte daarna weer op. De OBD uitlees stekker heeft maar 3 draadjes en daar kan je niet mee uitlezen. Wel is het zo als je het diagnose apparaat er aanhant dat daarna het lampje bij het starten uit is. Zet je de auto in de achteruit, automaat, dan licht het lampje weer op.
Wie heeft er mogelijk tips om dit op te lossen.
Er zit dus maar 1 lambdasonde op, die op het uitlaatspruitstuk.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat je diagnosestekker maar 3 draden heeft, wil niet zeggen dat je niet kunt uitlezen.
Het geeft alleen aan dat het niet met een standaard EOBD/OBD2 apparaat kan.
Een aanwijzing is al dat als je er een diagnoseapparaat aan hangt het lampje uit gaat.
Je kunt er dan gewoon mee rijden?
En het gaat pas aan als je de automaat in de achteruit zet?
Dan lijkt het mij dat de fout in de automatische bak zit, en niet de motor.
En wat voor diagnose apparaat is dat? En hoe sluit je die aan?
Al eens uitgezocht of een Suzuki dealer de auto kan uitlezen?
Het lijkt mij ook dat de fout inderdaad in de bak zit. De auto rijdt gewoon verder goed. Ik heb tegen de eigenaresse gezegd dat ze ermee moet leren leven voor een auto van dat jaar en de economische waarde.
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar