Hallo
Ik ben in het bezit van een suzuki alto die niet wil aanslaan.
Hij is gestart, heeft 2 meter gereden en sloeg toen af waarna hij niet meer aan wilde slaan.
Bij doorstarten ploft hij in de uitlaat, alsof hij van tijd af is.
Waar ik al naar heb gekeken:
Hij vonkt
Hij krijgt benzine iig tot de carburateur
gestart met startpiloot direct in de carb zonder resultaat
gekeken of de merktekens goed staan, (die staan volgens mij goed) of hij is 180 graden verschoten...
ontsteking is niet verdraaid, zat gewoon stevig vast.
met de merktekens goed, staat 1e cilinder bovenin en de rotor voor de 1e cilinder.
Ik weet het ff niet meer,wellicht heeft iemand van jullie een idee? hopelijk is het iets simpels...
Alvast bedankt voor de reacties
gr. Stieven
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De opmerking die staan volgens mij goed is dus geen zekerheid zoals het klinkt of 180 graden verkeerd , zou daar eerst eens zekerheid over krijgen.
Meet anders eens compressie , geen of weinig compressie is versprongen riem en dan kromme kleppen.
komende week compressie testen, dan weten we idd meer.
Ik meld de resultaten wel.
6 jaar
Inmiddels de compressie gemeten, hij heeft om en nabij de 9 bar op alledrie de cilinders. Vanavond verder zoeken.
6 jaar
Dit is toch een motor met contactpunten? Kijk of de contactvlakjes er van blauw of grijs zijn !
Blauw geeft aan dat de condensator vervangen moet worden. Om de ontstekingsvonk te testen moet deze wel 15mm kunnen halen
Trek de bobinekabel uit de verdeelkap en houd deze een op een afstand van minstens een cm vanaf een metaal deel van de motor .
Doe vervolgens een startpoging met een hulp uiteraard.
Ook een natte of een verdeelkap waar koolsporen in staan kan de oorzaak zijn . Ook weer bij twijfel vervangen. Neem dan ook een nieuwe rotor mee.
We horen er vast wel meer van.
Succes.
Ik heb het gevonden.
1 van de schroefjes waar de contactpunten mee vast zitten was er eruit gelopen en onderin de ontsteking bij de vervroeger gevallen.
De puntjes zaten schijnbaar nog goed genoeg vast met het andere schroefje om een vonk te geven tijdens het testen.
Echter het weggevallen schroefje heeft er dan schijnbaar voor gezorgd dat de ontsteking niet lekker rondging en te pas en te onpas vonkte waardoor de alto niet wilde starten.
5 jaar
Overigens nog superbedankt voor de reacties.
Gr. Gerard
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar